HOMESTEY DI KOTA KINABALU, TAIPING & BUKIT MERAH (SERENDAH RM99*) HUBUNGI: 013-4898247 (SAIFUDDIN)

HOMESTEY DI KOTA KINABALU, TAIPING & BUKIT MERAH (SERENDAH RM99*) HUBUNGI: 013-4898247 (SAIFUDDIN)


.

Saturday, February 21, 2009

UMNO memperkudakan Sultan Perak


Apa yang berlaku kini, merupakan ujian kepada perlembagaan Malaysia yang sangat-sangat disayangi oleh UMNO. Banyak sebenarnya kenyataan UMNO berkaitan mempertahankan perlembagaan kufur ini dan dalam masa yang sama merendahkan perlembagaan Allah (Al-Quran&As-Sunnah). Rasanya tak perlu lagi penulis ulas tentang itu, segalanya tercatat di dalam lipatan sejarah.

Namun hari ini, UMNO dilihat tidak lagi merujuk kepada perlembagaan walaupun ianya memihak kepada keadilan. Contoh paling besar adalah isu pemecatan DS Ir. Nizar. Jelas menunjukkan bahawa perlembagaan tubuh Negeri Perak mengatakan bahawa jawatan MB tidak akan gugur melainkan dengan 3 cara. Jelas! Tetapi UMNO masih meneruskan usaha samseng mereka (rujuk kata Tok Guru: http://www.harakahdaily.net/index.php?option=com_content&task=view&id=19494&Itemid=50).

Penulis berpandangan UMNO telah mempergunakan Sultan untuk kepentingan politik mereka. Penulis bersetuju sekiranya di dalam soal ini Sultan Perak akan dijadikan kambing hitam oleh UMNO bagi 'menyuci tangan' mereka atas apa yang telah berlaku. UMNO akan berulang-ulang menyebut atas nama Sultan. Pembaca boleh menilai atas kata-kata ini..

"Saya Menteri Besar yang dilantik oleh Sultan Perak, ini proses yang jelas tetapi ada yang putar-belitkan."

"Kita ada tempoh enam bulan, terpulang kepada Tuanku Sultan Perak untuk menentukan masa yang sesuai."

Kata-kata di atas diucapkan oleh MB haram Perak. Ianya jelas memperlihatkan niat sebenar UMNO terhadap Sultan Perak. Penulis berharap segalanya akan berakhir dengan baik dan Sultan Perak akan dapat menilai, yang mana intan dan yang mana kaca. Bagi penulis UMNO hanyalah sebuah parti yang berselindung atas nama bangsa Melayu tetapi sebenarnya menghancurkan kemuliaan bangsa Melayu dengan sifat buruk mereka. Penulis yakin bahawa Allah s.w.t pasti akan menolong hamba-hambanya yang ikhlas membela kemuliaan agamanya tanpa mengira bangsa dan warna kulit mereka.

No comments:


UNGGUN BERSIH ITU TELAH DINYALAKAN OLEH AS-SYAHID BAHARUDDIN AHMAD

UNGGUN BERSIH ITU TELAH DINYALAKAN OLEH AS-SYAHID BAHARUDDIN AHMAD