HOMESTEY DI KOTA KINABALU, TAIPING & BUKIT MERAH (SERENDAH RM99*) HUBUNGI: 013-4898247 (SAIFUDDIN)

HOMESTEY DI KOTA KINABALU, TAIPING & BUKIT MERAH (SERENDAH RM99*) HUBUNGI: 013-4898247 (SAIFUDDIN)


.

Monday, February 23, 2009

Membina Kota Khilafah Islamiyyah

Pengenalan

Memikirkan pembentukan khilafah Islamiyyah membuatkan terbuntu seketika kotak idea. Bersyukur juga ke hadrat Allah kerana meletakkan diri ini dan keluarga di dalam jalan-jalan pembinaan khilafah. Sebetulnya bukan teori, tetapi pandangan ringkas penulis terhadap situasi ummah umumnya di bumi Malaysia.

Tajuk ini sebenarnya amat berat, bukan peringkat penulis untuk menulis tajuk ini. Namun biarlah tulisan ini menjadi tatapan anak-anak dan generasi akan datang bahawa darah yang mengalir di dalam tubuh mereka itu pernah berada di jalan pembinaan kota khilafah Islam.

Khilafah dan realiti semasa

Keberadaan kita pada zaman ini telah ditakdirkan oleh Allah s.w.t. Kepahitan melihat maksiat dan kemungkaran yang berlaku didepan mata membuatkan hati orang-orang beriman pedih dan pilu. Lorong-lorong dan ranjau dakwah masih panjang dan tiada penghujungnya. Ianya amat berat untuk ditanggung oleh insan yang lemah semangat dan kurang kebergantungan pada Allah. Rasa seperti tiada penghujung untuk menamatkan semua ini, ditambah lagi dengan kelemahan diri yang merencatkan perjalanan ini. Allahuakbar!!

Kebangkitan Khilafah Islam dan pertembungan.

Islam dan kufur menjadi pilihan kepada manusia diluar sana. Islam bukan sahaja berhadapan dengan kufur, tetapi juga berhadapan dengan munafik, jahili. Malah bukan sahaja kufur, munafik dan jahili terpaksa Islam berhadapan, tetapi Islam turut berhadapan sesama sendiri dalam menyatakan siapa yang paling betul (masalah sesama jamaah islam, pertembungan antara jamaah islam, pertembungan salaf dan khalaf). Entah bila akan tamat..

Pertubuhan@Jamaah Islam merintis pembentukan Khilafah Islam.

Dimana sahaja kita berada, kesatuan ummah merupakan asas dalam perjuangan. Masakan boleh berjuang bersendirian tanpa mengharapkan ikatan ukhwah islamiyyah yang semestinya berada di dalam jamaah islam. Kerna itulah antara didikan tarbiah yang diterima ialah imtima' dengan mana-mana pertubuhan@jamaah islam walau dimana pun berada. Keyakinan penulis amat bulat dan padu bahawa jamaah Islam lah yang akan membawa kepada pembinaan kota khilafah islam, InsyaAllah.

tulisan akan bersambung...

No comments:


UNGGUN BERSIH ITU TELAH DINYALAKAN OLEH AS-SYAHID BAHARUDDIN AHMAD

UNGGUN BERSIH ITU TELAH DINYALAKAN OLEH AS-SYAHID BAHARUDDIN AHMAD