HOMESTEY DI KOTA KINABALU, TAIPING & BUKIT MERAH (SERENDAH RM99*) HUBUNGI: 013-4898247 (SAIFUDDIN)

HOMESTEY DI KOTA KINABALU, TAIPING & BUKIT MERAH (SERENDAH RM99*) HUBUNGI: 013-4898247 (SAIFUDDIN)


.

Wednesday, February 4, 2009

Perak bukti keazaman Pakatan Rakyat! (update)

SPR punca kekalutan!

Penulis berpandangan kekalutan yang berlaku di Perak, adalah berpunca dari tindakan SPR. Sikap yang tidak profesional dan terburu-buru membuat keputusan menjadi punca kepada UMNO/BN mengambil kesempatan untuk merampas kembali Kerajaan Negeri Perak. Sepatutnya SPR menerima keputusan Speaker Perak untuk membubarkan dan mengistiharkan PRK di dua DUN berikutan perletakan jawatan Adun Behrang dan Adun Changkat Jering.

Berita SMS dari rakan-rakan di Perak.

7.53 pm
Alhamdulillah, MB br buat knyataan media. PAS masih memerintah Perak. Kenyataan Najib x boleh diterima. Sultan masih bagi mandat kpd MB selagi tiada keputusan dari Sultan.

8.44 pm
Maklumat dari Ust. Azli. Sultan tidak mahu bubar DUN dan mahu MB terus memerintah. Dan baginda minta buat solat hajat. Baginda baca ayat Quran, 'Innallah ma a sobirin', 2 DUN tu masih kes siasatan. Berita tv propaganda BN.

Najib campuri urusan Istana Perak?

Penulis berasa pelik dengan sikap Dato Seri Najib nie, orang Pahang tetapi campur tangan urusan Istana Perak. Semoga Yang Dibawah Duli Sultan Perak memahami isi hati rakyat terbanyak, yang memohon agar di adakan semula pilihanraya di Perak bagi menentukan semula kerajaan negeri. Jelas Dato Seri Najib seorang yang perongos (bahasa utara) dan main sondol sahaja di dalam membuat keputusan dan pengumuman sedangkan urusan pembentukan kerajaan negeri tertakluk pada perkenan sultan. Najib.. Najib..

Polis perlu adil dalam menjalankan tugas.

Maklumat terbaru tentang kenyataan polis yang ingin menghalang rakyat mempertahankan kerajaan SAH di Perak menambahkan lagi kekalutan. Sepatutnya pihak polis hanya perlu menjaga keamanan kerajaan negeri dari gangguan UMNO/BN dan pencacai, bukannya menghalang rakyat untuk mempertahankan kerajaan negeri yang sah. Tindakan ini sama seperti yang berlaku di Palestin, dimana FATAH merampas kuasa dari HAMAS. Mungkin benar telahan sesetengah orang bahawa UMNO dan FATAH sama saja perangainya.

2 comments:

Khairy Junoh said...

Camane Perok ni yeob....

saif al mansur said...

ate, kome tak baca brite ker.. ;)InsyaAllah, walauapa pun terjadi, mudah-mudahan semuanya memberi keuntungan pada ISLAM.


UNGGUN BERSIH ITU TELAH DINYALAKAN OLEH AS-SYAHID BAHARUDDIN AHMAD

UNGGUN BERSIH ITU TELAH DINYALAKAN OLEH AS-SYAHID BAHARUDDIN AHMAD