HOMESTEY DI KOTA KINABALU, TAIPING & BUKIT MERAH (SERENDAH RM99*) HUBUNGI: 013-4898247 (SAIFUDDIN)

HOMESTEY DI KOTA KINABALU, TAIPING & BUKIT MERAH (SERENDAH RM99*) HUBUNGI: 013-4898247 (SAIFUDDIN)


.

Thursday, February 5, 2009

Rampasan Kuasa di Perak (update)

Berkampung di perkarangan rumah MB
.
sumber: http://pinkturtle2.wordpress.com/2009/02/05/15368/
.
Mari berkumpul di rumah MB, biar rakyat tahu, kita akan mempertahankan perlembagaan (hak rakyat) hingga ke saat akhir. Sumber dari rumah MB, orang semakin ramai berkumpul, harap jadi seperti Thailand.. Tuntut Pilihanraya!! Allahuakbar!!

5 Febuari 2009 (9.25pm)
Berita yang penulis terima dari sahabat-sahabat di perak sebentar tadi menggambarkan kehadiran rakyat semakin bertambah di kediaman MB. Penulis juga berkesempatan berhubung secara 3G dengan adik penulis yang juga berada di perkarangan rumah MB. Apa yang dikatakan itu benar, memang rakyat kini menumpukan perhatian di Perak dan sejarah akan terlakar di sana. Penulis cuba untuk dapatkan gambar terkini, tetapi terdapat sedikit masalah teknikal pada telefon adik, menyebabkan tidak dapat memperolehi gambar terkini. Kalau penulis kat sana, comfirm malam nie pegi supermarket cari khemah paling besar dan sleeping bag.

Rehda..? Fahamkah kita dengan maksud redha..?

Penulis sempat berbincang dengan beberapa teman tentang apa yang berlaku di Perak. Ada yang mensarankan redha atas apa yang berlaku. Itulah perkataan yang penulis istilahkan 'bikin panas'. Tahukah kenapa Melaka jatuh ke tangan Potugis? Tahukah kita kenapa Belanda mampu ambil alih Melaka dan Johor..? Mengertikah kita kenapa British dapat menguasai Tanah Melayu..? Jawapanya mudah, orang Melayu akan memujuk hati dengan berkata 'redha lah'. InsyaAllah penulis sedang mengarang satu tulisan tentang mengapa Tanah Melayu dikuasai oleh penjajah dari perspektif penulis sendiri. Berbalik kepada isu di Perak, mengapa perlu redha dengan penipuan UMNO/BN, sedangkan kita masih mampu menyatakan bantahan terhadap sikap buruk dan jahat mereka apabila bertindak merampas kuasa kerajaan negeri sekarang. Adakah menyerah itu dikatakan redha..? menyerah hanya sekulumit dari istilah redha.. redha yang sebenarnya adalah mempertahankan hak walaupun terpaksa mengorbankan nyawa! (http://www.harakahdaily.net/index.php?option=com_content&task=view&id=19236&Itemid=1)

1 comment:

Anonymous said...

sokong 1000%... najib kurang ajar... keji mrampas perak...


UNGGUN BERSIH ITU TELAH DINYALAKAN OLEH AS-SYAHID BAHARUDDIN AHMAD

UNGGUN BERSIH ITU TELAH DINYALAKAN OLEH AS-SYAHID BAHARUDDIN AHMAD