HOMESTEY DI KOTA KINABALU, TAIPING & BUKIT MERAH (SERENDAH RM99*) HUBUNGI: 013-4898247 (SAIFUDDIN)

HOMESTEY DI KOTA KINABALU, TAIPING & BUKIT MERAH (SERENDAH RM99*) HUBUNGI: 013-4898247 (SAIFUDDIN)


.

Sunday, October 31, 2010

BN perlu di beri pengajaran di Batu Sapi

InsyaAllah, sekiranya diberikan keiizinan olehNya, saya dan beberapa orang jentera pemuda akan mula berkampung membantu teman-teman di sana yang telah sekian lama berkempen. Kehadiran yang agak lewat adalah disebabkan oleh perkara-perkara yang tidak dapat dielakkan walaupun ikut perancangan jumaat sudah pun berada di sana.

Calon BN tak boleh/fasih berbahasa Melayu?

Sebentar tadi saya berkesempatan minum pagi bersama saudara Padlan & Nurilhakim yang juga anggota pemuda kawasan Sepanggar. Mereka dan beberapa pemuda lain akan bergerak pagi ini. Antara topik yang dibincangkan ialah, benarkah calon BN tak pandai berbahasa Melayu. Menurut maklumat, calon BN tersebut ialah guru piano. Sekiranya benar beliau tidak boleh berbahasa Melayu, alangkah malangnya penduduk Batu Sapi sekiranya beliau dipilih. Saya sudah merasai akan kekecewaan sekiranya beliau yang terpilih, bukan kerana PR kalah, tetapi kerana wakil rakyat penduduk tidak mampu berbahas di Parlimen membela nasib penduduk Batu Sapi.

Kemiskinan yang menghimpit akibat dari budaya rasuah.

Isu kemiskinan di Sabah sememangnya satu isu yang besar. Kepada sesiapa yang bekerja di Sabah akan tahu apa yang sebenarnya berlaku di sini. Sebab itulah budaya rasuah sangat bermaharajalela di Sabah. Rakyat Sabah diajar dengan sogokan duit dalam semua perkara, termasuklah mengundi dan berkempen. Istilah lain ialah 'No Money No Talk'. Inilah budaya yang bakal merosakan masyarakat. Ianya dapat dilihat semasa berkempen dimana, parti/calon mana yang banyak menabur duit, dialah yang akan menang.

Isu tanah yang tiada kesudahan.

Rakyat Sabah adakalanya dianggap seperi seekor binatang yang tiada hak kemanusiaan. Walaupun mereka ini sebenarnya rajin berusaha dengan membuka tanah untuk bercucuk tanam mencari rezeki, tetapi hak mereka telah dirampas oleh kerajaan yang rakus. Samaada SAPP atau BN, sifatnya sama sahaja. 'Track Record' Yong Teck Lee umumnya mengetahui semasa beliau menjadi Ketua Menteri Sabah, manakala BN tidak usah lah dikatakan lagi. Kejayaan PAS/PR menghimpunkan lebih 5 ribu rakyat Sabah baru-baru ini dalam isu tanah menunjukan rakyat Sabah sememangnya menghadapi pencerobohan terhadap hak mereka.

Berubah!

Masanya telah tiba, rakyat Sabah perlu berubah. BN harus diberi pengajaran bahawa Sabah adalah hak rakyat Sabah dan bukan hak mutlak BN dan pemimpin-pemimpin mereka. Ayuh pastikan BN kalah di batu Sapi.

No comments:


UNGGUN BERSIH ITU TELAH DINYALAKAN OLEH AS-SYAHID BAHARUDDIN AHMAD

UNGGUN BERSIH ITU TELAH DINYALAKAN OLEH AS-SYAHID BAHARUDDIN AHMAD