HOMESTEY DI KOTA KINABALU, TAIPING & BUKIT MERAH (SERENDAH RM99*) HUBUNGI: 013-4898247 (SAIFUDDIN)

HOMESTEY DI KOTA KINABALU, TAIPING & BUKIT MERAH (SERENDAH RM99*) HUBUNGI: 013-4898247 (SAIFUDDIN)


.

Saturday, October 9, 2010

Batu Sapi: PAS bertanding..?

Berita yang saya terima petang tadi melalui sms dari Abg Din dari Perak "prk, mp batu sapi mati accident td kmlangn d kk". Pelik pula bila dapat msge dari orang Perak.. saya yg menetap di Sabah pun belum tahu lagi.

Sebentar tadi tadi pula saya terima msge utk hadir mesyuarat Khas Dewan Harian PAS negeri. Nampaknya kehangatan pilihanraya di Galas terpaksa digalas oleh teman-teman di Sabah. Maklumat awal yang saya tahu, Parlimen Batu Sapi sepatutnya menjadi sasaran PAS untuk bertanding pada PRU yang lepas, tetapi telah di berikan kepada PKR. Namun, pada saat-saat akhir PKR tidak dapat meletakkan calon disana yang mengakibatkan BN akhirnya menang selesa.

Akibat dari tindakan PKR tersebut berkemungkinan besar PAS akan bertanding. Apa-apa pun kita nantikan keputusan dalam masa terdekat. Kepada semua blogger Sabah, bersedia untuk bertugas. InsyaAllah, blog 'sahabatblogsabah.blogspot.com' akan menjadi medium media untuk PRK di Batu Sapi.

Pilihan raya kecil ke 13 di Batu Sapi

Sumber: http://www.harakahdaily.net/v2/

KOTA KINABALU, 9 Okt: Pilihan raya kecil yang ke 13 akan diadakan di negara ini selepas 2008 apabila anggota Parlimen Batu Sapi, Datuk Edmund Chong Ket Wah, 54, meninggal dunia dalam kemalangan jalan raya.

Beliau meninggal apabila motosikal Kawasaki 750 yang beliau tunggangi berlanggar dengan sebuah kereta Mercedes di jalan Sembulan-Tanjung Aru dekat Kota Kinabalu jam 11.40 pagi tadi.

Chong mula memenangi kawasan itu dalam pilihan raya umum 2004 tanpa bertanding dan menang lagi dalam pilihan raya umum 2008 selepas mengalahkan calon bebas, Chung Kwong Wing.

Chong mendapat 9,479 undi berbanding dengan Chung yang mendapat 5,771 undi.

Chong lahir di Sandakan dan merupakan seorang jurutera mekanikal. Beliau meninggalkan isteri Linda Tsen Thau Lin dan empat anak.

No comments:


UNGGUN BERSIH ITU TELAH DINYALAKAN OLEH AS-SYAHID BAHARUDDIN AHMAD

UNGGUN BERSIH ITU TELAH DINYALAKAN OLEH AS-SYAHID BAHARUDDIN AHMAD