HOMESTEY DI KOTA KINABALU, TAIPING & BUKIT MERAH (SERENDAH RM99*) HUBUNGI: 013-4898247 (SAIFUDDIN)

HOMESTEY DI KOTA KINABALU, TAIPING & BUKIT MERAH (SERENDAH RM99*) HUBUNGI: 013-4898247 (SAIFUDDIN)


.

Wednesday, September 9, 2009

Kehangatan ramadhan yang kian meningkat

Ramadhan yang semakin menghilang, menggamit hati terhadap amalan yang tidak seberapa dipersembahkan. Mungkinkah amalan yang sedikit ini mampu untuk menampung pemberat dosa yang telah dilakukan.

Semakin perginya ramadhan, semakin terasa kerinduan terhadap keluarga tersayang di kampung, juga terhadap keindahan kampung halaman yang telah setahun aku tidak berkesempatan menjenguk. Ibu, keluarga mentua, sanak saudara serta teman-teman menjadi agenda untuk bermaaf-maafan dan saling menziarahi sekembali ke kampung halaman nanti.

Pejabat? biasalah.. lagu raya sudah mula berkumandang, menandakan pemergian ramadhan yang hampir pasti. Keceriaan menyambut kemenangan ramadhan mungkin terlupa seketika kerana asyik melayan dendangan lagu lebaran. InsyaAllah, esok 11hb (10am) penerbangan menanti untuk membawa kami sekeluarga pulang negeri asal. Semoga perjalanan selamat tiba dan selamat pulang.

Ramadhan kali ini terasa sangat lemah.. mungkin akibat kelalaian diri terhadap pencipta. Namun, sekiranya ramadhan kali ini yang terakhir buat ku, Ya Allah.. Engkau terimalah ibadat ku yang tidak sempurna ini..

2 Syawwal menanti pertemuan anak di perantauan.. sekiranya diizinkan, kami sekeluarga akan hadir bersama, menjenguk sahabat-sahabat seperjuangan diperantau yang kembali ke desa. Semoga kehangatan yang hampir ke puncak ini menambahkan lagi rasa kerinduan terhadap Maha Pencipta. Selamat meneruskan 'Pesta Ibadah'.

No comments:


UNGGUN BERSIH ITU TELAH DINYALAKAN OLEH AS-SYAHID BAHARUDDIN AHMAD

UNGGUN BERSIH ITU TELAH DINYALAKAN OLEH AS-SYAHID BAHARUDDIN AHMAD