HOMESTEY DI KOTA KINABALU, TAIPING & BUKIT MERAH (SERENDAH RM99*) HUBUNGI: 013-4898247 (SAIFUDDIN)

HOMESTEY DI KOTA KINABALU, TAIPING & BUKIT MERAH (SERENDAH RM99*) HUBUNGI: 013-4898247 (SAIFUDDIN)


.

Thursday, September 17, 2009

Berbuka bersama Dato Seri Ir. Muhammad Nizar Jamaluddin

Sebentar tadi saya berkesempatan menghadiri 'Majlis Penyampaian Sumbangan Kepada Fakir Miskin, Anak Yatim, Masjid dan Surau DUN Titi Serong' yang bertempat di Masjid Jemek Tebuk Hj. Musa, Titi Serong. Program diserikan lagi dengan kehadiran Dato' Seri Ir. Muhammad Nizar Jamaluddin, Menteri Besar Perak Pakatan Rakyat.


Sumbangan kepada anak yatim oleh Drs. YB Khalil Idham Lim


Menyampaikan sumbangan kepada masjid dan surau di DUN Titi Serong

Turut sama dalam menyampaikan bantuan dan sumbangan ialah Drs. Khalil Idham Lim yang juga ADUN Titi Serong. Sebetulnya inilah kali pertama saya bersua muka dan bersalaman dengan DS Nizar. Pada kesempatan majlis itu juga, DS Nizar telah menyampaikan tazkirah ramadhan kepada semua hadirin.


DS Nizar menyampaikan tazkirah ramadhan.

Antaranya beliau mengingatkan bahawa puasa sebenarnya mendidik kita agar berubah, sebagai mana solat, zakat dan haji, puasa juga berperanan untuk merubah masyarakat. Pada kesempatan itu juga beliau mengingatkan tentang hadiah yang dikurniakan oleh Allah sepanjang ramadhan ini, antaranya dibuka pintu syurga seluas-luasnya, ditutup pintu neraka untuk hambanya, di ikat iblis dari membelenggu manusia, dikurniakan 'lailatul qadar' kepada hambanya dan disuntik kekuatan 'badar al-qubra' kepada semua hambanya yang beriman.


Berbuka puasa bersama DS Nizar


Dari kiri, saudara zainuddin (ketua unit amal kawasan), saudara Azhar Shahrin (bekas ADUN Titi Serong), Cikgu Azmi (Ketua Pemuda Kawasan) dan saudara Nizam (teman semasa di universiti dahulu)

Program diakhiri dengan majlis tahlil dan berbuka puasa bersama para hadirin dan seterusnya beliau mengimamkan solat magrib sebelum berangkat ke program lain. Semoga DS Nizar diberi kekuatan oleh Allah untuk meneruskan perjuangan menegakkan keadilan Islam di bumi Perak.


Mengimamkan solat magrib dan mendoakan kesejahteraan rakyat

No comments:


UNGGUN BERSIH ITU TELAH DINYALAKAN OLEH AS-SYAHID BAHARUDDIN AHMAD

UNGGUN BERSIH ITU TELAH DINYALAKAN OLEH AS-SYAHID BAHARUDDIN AHMAD