HOMESTEY DI KOTA KINABALU, TAIPING & BUKIT MERAH (SERENDAH RM99*) HUBUNGI: 013-4898247 (SAIFUDDIN)

HOMESTEY DI KOTA KINABALU, TAIPING & BUKIT MERAH (SERENDAH RM99*) HUBUNGI: 013-4898247 (SAIFUDDIN)


.

Tuesday, March 31, 2009

Catatan Perjalanan: UTM dan nostagia

Setelah hampir 5 tahun tidak berkunjung ke UTM Skudai, pada 28-29hb baru-baru ini penulis sekeluarga telah diizinkan Allah s.w.t untuk datang ke UTM. Keadaan sudah jauh berbeza, banggunan baru semakin banyak dibina bagi menampung pertambahan pelajar dan warga UTM. Sebenarnya penulis bukan lah bekas pelajar UTM, tetapi penulis pernah menjadi sebahagian daripada warga UTM, ini adalah kerana ITTHO (kini UTHM) adalah sebahagian daripada UTM sebelum ia berpisah menjadi institusi berasingan. UTM adalah tempat penulis menghabiskan masa hujung minggu bersama teman-teman (akh khairuddin, akh faizul dan lain-lain) dalam mengikuti latihan PALAPES (Pasukan Latihan Pegawai Simpanan sesi 1998-2001).

Kehadiran penulis ke UTM adalah bagi menghadiri majlis Konvokasyen Bro Zul (adik penulis-TAHNIAH). Penulis bersama isteri tiba terlebih dahulu, manakala ibu tersayang serta lain-lain ahli keluarga tiba keesokannya. Rasa kerinduan yang mendalam terhadap ibu tersayang terubat apabila hampir 6 bulan tidak bertemu sua. Berikut adalah beberapa gambar kenangan yang dapat penulis rakamkan sepanjang berada di sana.

Ulfah tolong jaga bag abi dan ummi
.
Bergambar kenangan seisi keluarga
.
Ulfah dan Pak Su
.
Bergambar kenangan bersama Isteri dan Ulfah di Balai Cerap UTM

Sebelum pulang, penulis keluarga bersempatan bermalam di Politeknik Johor Bharu, tempat dimana Bro Firdaus (mujahidperak) belajar suatu masa dahulu. Boleh dikatakan kami adik beradik semuanya pernah belajar di Johor Darul Ta'zim (moga Islam tertegak di bumi Johor).

Dari kiri: penulis, khairul anuar dan syakirin

Seketika berada di Poli JB, penulis berkesempatan untuk bertemu dengan teman-teman seperjuangan semasa di ITTHO. Indahnya ukhwah bila lama sudah tidak bertemu.

No comments:


UNGGUN BERSIH ITU TELAH DINYALAKAN OLEH AS-SYAHID BAHARUDDIN AHMAD

UNGGUN BERSIH ITU TELAH DINYALAKAN OLEH AS-SYAHID BAHARUDDIN AHMAD