HOMESTEY DI KOTA KINABALU, TAIPING & BUKIT MERAH (SERENDAH RM99*) HUBUNGI: 013-4898247 (SAIFUDDIN)

HOMESTEY DI KOTA KINABALU, TAIPING & BUKIT MERAH (SERENDAH RM99*) HUBUNGI: 013-4898247 (SAIFUDDIN)


.

Monday, March 30, 2009

Apabila umat lalai untuk meneruskan agenda Boikot

Salam perjuangan,

Usaha boikot bukanlah satu usaha yang bermusim dan berdasarkan sentiment. Usaha boikot adalah tanggungjawab yang WAJIB untuk umat Islam laksanakan. Penulis menulis artikel ini ketika berada di atas flight, jam menunjukan pukul 10.55 pg. InsyaAllah mungkin tiba di JB pukul 12 pm nanti. Semasa di airport kota kinabalu tadi, ulfah (srikandi penulis) merentih-rintih dan menangis meminta untuk dibelikan coklat KitKat. Walaupun gelagatnya menyentuh perasaan penulis, tetapi atas tekad dan keazaman penulis untuk memboikot coklat KitKat, tidak sekali penulis menuruti apa yang anak kesayangan ini pinta, lalu penulis membeli coklat jenama lain untuknya.

Ketika berada di atas kapal terbang, penulis cuba untuk menghabiskan masa membaca segala bahan bacaan yang telah disiapkan sebelum berlepas tadi, antaranya Harakah terbaru (edisi Jumaat: 27-29 Mac). Kini untuk mandapatkan Harakah seumpama mendapatkan dadah dipasaran gelab (kerja bacul UMNO/BN).

Seterusnya penulis meneruskan bacaan dengan membelek Majalah I (keluaran Mac) yang sememanngnya menjadi bacaan tetap bulanan penulis. Kebetulan isu boikot menjadi topik perbualan kali ini. Maka terus penulis keluarkan labtop dan mula menaip bagi menghabiskan sisa-sisa bateri yang ada. Antara yang memberi penjelasan tentang kempen boikot adalah Setiausaha Agung Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) Dato’ Dr. Ma’amor Osman. Walaupun penglibatan beliau di dalam PERKASA tidak menyenangkan banyak pihak termasuk penulis, tetapi usaha beliau di dalam agenda boikot mestilah diberi kerjasama sepenuhnya. Beliau menyarankan agar seluruh umat Islam bersatu untuk melemahkan ekonomi kuasa besar Amerika Syarikat (AS) yang turut menjadi sekutu Israel. Cara yang paling berkesan ialah dangan memboikot produk dan perkhidmatan dari negara terbabit. Menurut beliau lagi “Sudah menjadi rahsia umum, orang Yahudi tidak pernah berbelanja melainkan sesama Yahudi dan mereka berjaya membina ikatan dan memperkayakan ekonomi sehingga menguasai ekonomi dunia. Malangnya umat Islam iaitu melebihi 4.1 billion, tidak mengamalkan konsep Walak wal Barra dalam kehidupan mereka iaitu sikap tolong menolong dan Bantu membantu sesama Muslim dan bertegas apabila berurusan dengan orang yang bukan Islam”.

Seterusnya menurut penulis yang bernama Mazlan bin Zainol, “Sewajarnya kempen boikot dijayakan dengan konsisten, terancang, kolektif dan tidak hanya bermusim”. Menurut beliau lagi, “Sesungguhnya boikot adalah jihad kecil yang hakikatnya mampu untuk dilakukan oleh seluruh umat Islam”.

Kempen yang konsisten, terancang dan kolektif ini disokong lagi oleh Profesor Madya Dr Hafidzi Mohd Noor, Pengarah Pusat Kecemerlangan Palestin (PACE) yang juga Jawatankuasa Perhubungan Antarabangsa Jamaah Islam Malaysia (JIM) di dalam temu bual dengan majalah I. Menurut beliau, “Masyarakat perlu meletakkan kepentingan terhadap barangan yang penting (buy American last). Ia dilakukan dalam keadaan tiada pilihan, contohnya computer dan kapal terbang. Rakyat tiada pilihan dan terpaksa menggunakan produk-produk ini akibat desakan hidup. Menurut beliau usaha meneruskan usaha boikot ini, secara tidak langsung sedikit sebanyak dapat melumpuhkan ekonomi mereka dan memberi isyarat rakyat seluruh dunia membenci kezaliman yang dilakukan.

Berikut adalah sedikit sebanyak kesimpulan yang dapat penulis huraikan di dalam kesempatan menghabiskan bateri laptop. Itu pun dah keluar warning bateri. Maka penulis menyeru kepada semua pengguna diluar sana, kibarkan bendera jihad bagi melumpuhkan ekonomi musuh Allah. Moga usaha kita ini akan menggerunkan musuh-musuh Allah sebagimana Firman Allah s.w.t di dalam surah al-Anfal ayat 60.

“Dan bersedialah untuk menghadapi mereka (musuh-musuh Islam) dengan segala jenis kekuatan yang termampu dari kuda-kuda perang yang ditambat untuk menggerunkan musuh Allah dan musuh kamu”.

Sirru Ala’ Barakatillah


p/s: tulisan ini ditulis pada 28.Mac (hari kelahiran penulis). Namun agak lambat untuk dipostkan kerana tidak dapat perkhidmatan internet sepanjang berada di JB.

1 comment:

albelurani said...

boikot jangan tak boikot syekh...

albelurani.blogspot.com


UNGGUN BERSIH ITU TELAH DINYALAKAN OLEH AS-SYAHID BAHARUDDIN AHMAD

UNGGUN BERSIH ITU TELAH DINYALAKAN OLEH AS-SYAHID BAHARUDDIN AHMAD