HOMESTEY DI KOTA KINABALU, TAIPING & BUKIT MERAH (SERENDAH RM99*) HUBUNGI: 013-4898247 (SAIFUDDIN)

HOMESTEY DI KOTA KINABALU, TAIPING & BUKIT MERAH (SERENDAH RM99*) HUBUNGI: 013-4898247 (SAIFUDDIN)


.

Saturday, March 7, 2009

Sekitar Ceramah YB Abd Wahid Endut di Kota Kinabalu

Khamis 5 Mac 2009- Kota Kinabalu telah didatangi oleh YB Abdul Wahid Endut, Ahli Parlimen PAS Kuala Terengganu dalam rangka lawatan sempena kemenangan beliau yang mewakili PAS di Parlimen Kuala Terengganu baru-baru ini.
.
Ceramah YB Abd Wahid Endut di Palace Hotel, Kota Kinabalu
.
Program Ceramah Umum beliau bermula pada pukul 8 mlm di Hotel Palace, KK. Turut bersama malam itu, rakan-rakan pimpinan PR dari PKR & DAP. Banyak maklumat & pendedahan telah disampaikan oleh para pimpinan PR pada malam itu terutama mengenai isu Perak, keadilan dan lain-lain. Tuan Hj. Ansari sebagai contoh, banyak mendedahkan bagaimana kerajaan membelakangkan undang-undang untuk survival mereka dalam satu ‘desperate moves’ untuk merampas kuasa.

Hadirin yang hadir
.

Antara hadirin yang hadir

YB Abdul Wahid juga telah mendedahkan pelbagai perkara selain menceritakan pengalamannya & PAS dalam menghadapi tekanan berat sebelah & bagaimana kerajaan PAS Terengganu sebelum ini telah melaksanakan pelbagai usaha untuk meringankan beban rakyat.
YB Abdul Wahid berpesan 5 perkara berhubung perjuangan untuk mencapai kejayaan. Yang pertama ialah, ‘jangan cari musuh, & jumpa musuh jangan lari.’ Kedua, istiqamah, iaitu usaha & semangat yang sentiasa berterusan, tak kira dalam keadaan susaah atau senang. Ketiga, hendaklah berserah kepada Allah, tawakal & sentiasa percaya kepada pergantungan kepadaNya. Keempat, jangan berpecah, elakkan permusuhan sesama sendiri & sentiasa bersatu. Yang kelima-sabar. Perjuangan mungkin akan mengambil masa yang lama, menghadapi pelbagai cabaran & rintangan.

Kaunter JoM Sertai PAS turut dibuka

Unit Penerangan
Pemuda PAS Pantai Barat

rujukan:
http://dppsabah.blogspot.com/

No comments:


UNGGUN BERSIH ITU TELAH DINYALAKAN OLEH AS-SYAHID BAHARUDDIN AHMAD

UNGGUN BERSIH ITU TELAH DINYALAKAN OLEH AS-SYAHID BAHARUDDIN AHMAD