HOMESTEY DI KOTA KINABALU, TAIPING & BUKIT MERAH (SERENDAH RM99*) HUBUNGI: 013-4898247 (SAIFUDDIN)

HOMESTEY DI KOTA KINABALU, TAIPING & BUKIT MERAH (SERENDAH RM99*) HUBUNGI: 013-4898247 (SAIFUDDIN)


.

Monday, April 11, 2011

Tiba di Airport Kuching

Salam perjuangan..

Alhamdulillah, seketika tadi aku tiba di airport kuching melalui MAS dari Kota Kinabalu. Hampir juga terlepas penerbangan tadi kerana kesesakan jalan raya semasa dalam perjalanan ke airport. Tiba saja di kuching, kelihatan Dr.Rani bersama rombongan dari Selangor juga sedang menunggu kenderaan yang diuruskan oleh jentera pilihanraya.

Kelihatan Dr.Rani (ADUN Meru, Selangor) bersama rombongan Selangor, disebelah beliau Saudara Jamaluddin Ilias (wakil Malayisa yang terperangkap di dalam kapal Mavi Marmara)

Jentera negeri Sabah akan bersama-sama dengan Selangor bagi membantu DUN Sadong Jaya yang ditandingi oleh Abang Eddy Elyani dari PAS, yang juga merupakan Ketua Pemuda PAS negeri Sarawak. Menurut maklumat awal, PAS Sabah bertanggungjawab bagi menyelaras kempen untuk 16 UPU di DUN Sadung Jaya.

Kesempatan ini, aku ucapkan ribuan terima kasih kepada sahabat-sahabat yang banyak support pemergian aku ke Sarawak ini. Terima kasih kepada Saudara Azizul (beri pinjam Nikon D3000), saudara Badar (beri pinjam Notebook Acer), saudari Rozita (beri pinjam broadband). Mudah-mudahan kerja buat aku disini sebagai misi Blogger turut mengalir pahala jihad ini kepada mereka. Juga kepada isteri yang setia memberi semangat untuk turun ke sini, walaupun beliau tidak berapa sihat sekarang ini. Moga Allah mempermudahkan urusan aku disini dan keluarga di Sabah.

Setiba di airport Kuching, saudara Ansor (pemuda Keningau) telah menjemput aku dan saudara amin (kp tuaran), bersama-sama kami juga ke Sadong Jaya ialah akak-akak muslimat PAS dari Subang. Semangat mereka memang boleh tahan untuk memastikan perubahan bakal berlaku di bumi Kenyalang ini.

Mengenang kembali kali terakhir dan pertama aku sampai di bumi Kenyalang ini ialah pada tahun 1997, bersama-sama rombongan RMC. Pada ketika itu kami ditempatkan di Kem Armor Kuching. Namun kehadiran aku sekali lagi ke Kuching pada kali ini bukan untuk melancong, tetapi usaha dalam menawan hati rakyat Sarawak untuk membuat perubahan.

1 comment:

Unknown said...

nk follow..
bdk boy gak...
http://diamondpressurelife.blogspot.com/


UNGGUN BERSIH ITU TELAH DINYALAKAN OLEH AS-SYAHID BAHARUDDIN AHMAD

UNGGUN BERSIH ITU TELAH DINYALAKAN OLEH AS-SYAHID BAHARUDDIN AHMAD