HOMESTEY DI KOTA KINABALU, TAIPING & BUKIT MERAH (SERENDAH RM99*) HUBUNGI: 013-4898247 (SAIFUDDIN)

HOMESTEY DI KOTA KINABALU, TAIPING & BUKIT MERAH (SERENDAH RM99*) HUBUNGI: 013-4898247 (SAIFUDDIN)


.

Thursday, April 14, 2011

Bicara pagi: BN hanya pandai berjanji

Seawal pagi semasa sesi taklimat di Bilik Operasi Besar, hati aku disentuh dengan kehadiran 3 orang insan yang sangat istemewa. Aku yakin bahawa dua orang daripadanya adalah ibu dan ayah kepada anak mereka yang istimewa dan yang lebih istimewa kedua mereka adalah petugas PAS. (Ya Allah, semoga Engkau memberi kemudahan yang terbaik buat mereka sekeluarga).


Kasih seorang ibu sebelum keluar melaksanakan tugas.


Setia seorang ayah yang berjuang di jalan Allah

Hari ini aku ditugaskan untuk menjadi pengarah program bagi aktiviti pertandingan memancing di UPU Jemukan. (UPU yang diberi kepada PAS Sabah). Sebentar tadi baru saja berkesempatan membeli barang-barang keperluan untuk hadiah. Harap-harapnya BN tak sabotaj program ini, kerana maklumat yang aku terima kemungkinan mereka nak tutup pintu air pasang, supaya air laut tidak naik ke kampung sekitar Jemukan.


Suasana sekitar pekan kecil Sadong Jaya

Sementara itu, keadaan pagi ini tenang, setenang kehidupan masyarakat yang tinggal di perkampungan ini. Rata-rata masyarakat disini berkerja sendiri sebagai pekebun dan juga nelayan. Kehidupan sederhana ini mengimbau kenangan aku di kampung halaman. Dari segi kemudahan asas seperti jalan dan elektrik kelihatan tidak ada masalah, namun dalam bab air aku boleh katakan 'fail'. Mana idaknya, nak mandi pun kena tunggu 'besen' penuh, mau 15 minit. Udah la, kamik di rumah ini tinggal hampir 25 orang.

Bagi kemudahan lain, kelihatan seperti ada penyelewengan sehingga rakyat menjadi mangsa. Antaranya sekolah yang tidak dibuka mengikut tarikh yang dijanjikan dan projek jambatan yang terbengkalai. Cakap lebih pun orang tak percaya, kamik ambik gambar untuk sendiri mau tengok dan berfikir.


Keadaan Jambatan yang terbengkalai lebih dari 2 tahun yang tidak siap dibina


Rakyat terpaksa menanggung derita akibat pemimpin yang tak bertanggujawab

Keadaan Sekolah Menengah Kebangsaan Sadong Jaya yang dijanjikan dibuka pada bulan Mac, tetapi ditangguhkan kerana peruntukan tidak mencukupi

p/s: petang ini aku akan cuba mendapatkan laporan aktiviti Dr.Halimah (Exco kerjaaan negeri Selangor) yang diberitahu akan mengadakan perkhidmatan perubatan percuma. Seterusnya lawatan DS Anwar Ibrahim dan pada sebelah malamnya diadakan ceramah umum serta pengumuman penubuhan 8 penaja PAS cawangan.

No comments:


UNGGUN BERSIH ITU TELAH DINYALAKAN OLEH AS-SYAHID BAHARUDDIN AHMAD

UNGGUN BERSIH ITU TELAH DINYALAKAN OLEH AS-SYAHID BAHARUDDIN AHMAD