HOMESTEY DI KOTA KINABALU, TAIPING & BUKIT MERAH (SERENDAH RM99*) HUBUNGI: 013-4898247 (SAIFUDDIN)

HOMESTEY DI KOTA KINABALU, TAIPING & BUKIT MERAH (SERENDAH RM99*) HUBUNGI: 013-4898247 (SAIFUDDIN)


.

Thursday, August 26, 2010

Banjir kilat di sekitar Likas dan Inanam

Sumber: http://passepanggar.blogspot.com/

Kota Kinabalu: Kejadian banjir kilat yang sering berlaku menyebabkan pengguna kenderaan berasa bimbang apabila hujan lebat mulai turun di sekitar Likas dan Inanam. Kejadian banjir kilat ini bukan sahaja mengganggu lalu lintas yang mengakibatkan kesesakan, malah ada juga antara kenderaan yang mengalami kerosakan. Ini menyebabkan para pengguna kenderaan mengalami kerugian akibat dari kejadian tersebut.


Keadaan banjir kilat di jalan likas-survey

Penunggang motosikal terdedah kepada bahaya ketika banjir

Kesesakan lalu lintas akibat dari banjir kilat

DPP Sepanggar berasa terpanggil untuk mengutarakan permasalahan ini. Malah ketika tinjauan dibuat bersama anggota unit amal, jelas kelihatan masalah tersebut benar-benar kritikal. Selain daripada kesesakan lalulintas, terdapat juga deretan kedai yang terlibat di dalam kejadian banjir kilat ini. Ini menyebabkan mereka terpaksa menghentikan seketika perkhidmatan dan seterusnya akan menyebabkan kerugian. Kejadian sebegini bukan baru berlaku, malah telah lama dialami oleh pengguna. Namun begitu, ianya seolah-olah tidak ada pihak yang bertanggungjawab mengambil tindakan pantas dalam menangani permasalahan ini.


Keadaan deretan kedai akibat banjir

Anggota unit amal yang meninjau keadaan banjir kilat

Kesulitan yang dialami oleh rakyat ini sepatutnya mendapat perhatian serius dari Ahli Dewan Undangan Negeri serta Dewan Bandaraya Kota Kinabalu (DBKK) bagi mengambil langkah yang perlu. Namun begitu, sikap lepas tangan untuk menyelesaikannya sangat dikesali. Sehubungan dengan itu DPP Sepangar ingin mengingatkan pihak-pihak tersebut agar segera menyelesaikan masalah rakyat, atau rakyat akan menentukanya pada pilihanraya akan datang.

No comments:


UNGGUN BERSIH ITU TELAH DINYALAKAN OLEH AS-SYAHID BAHARUDDIN AHMAD

UNGGUN BERSIH ITU TELAH DINYALAKAN OLEH AS-SYAHID BAHARUDDIN AHMAD