HOMESTEY DI KOTA KINABALU, TAIPING & BUKIT MERAH (SERENDAH RM99*) HUBUNGI: 013-4898247 (SAIFUDDIN)

HOMESTEY DI KOTA KINABALU, TAIPING & BUKIT MERAH (SERENDAH RM99*) HUBUNGI: 013-4898247 (SAIFUDDIN)


.

Tuesday, October 30, 2012

ADUN Sekong (BN) dikatakan punyai gundik PTI?

Kebelakangan ini terlalu banyak isu di Sabah yang perlu rakyat Malaysia keseluruhannya mengetahui. Pada masa yang sama aku dilanda virus malas menulis dan diserang bekteria suka membaca yang menyebabkan blog nie sunyi seketika.

Aku mulakan dengan isu ADUN BN (UMNO) yang bengong sorang ni. Kerana mungkin inginkan perhatian disebabkan PRU13 yang semakin dekat ini, beliau tiba-tiba muncul di Dewan Undangan Negeri Sabah dengan membawa isu yang HAPRAK. Sepatutnya kawasan beliau yang terlalu daif yang perlu dibincangkan di DUN, tetapi sebaliknya beliau membawa isu Ketua Pemuda PAS Sabah pula.


Kesempatan ni juga, aku nak ucap terima kasih banyak kepada YB bodoh sorang ni, kerana beliau terlupa dengan mengangkat isu ini sebenarnya beliau mengiktiraf kehadiran PAS di Sabah yang semakin menggugat dan bakal meranapkan UMNO dan BN. Malah serangan beliau kepada Ketua Pemuda PAS bukan sahaja merugikan beliau dan BN Sabah tetapi ibarat menepuk air di dulang. Ini kerana beliau sendiri tercalit dengan projek IC Projek (rujuk disini)

Selain terpalit dengan IC Projek beliau juga terlibat skandal gundik simpanan. Aku terima messege dari whatapp saudara Lahirul Latigu. Mesege ini beliau foward dari laman Facebook beliau,

"salam pertemuan kembali saudara Lahirul. saya hanya tahu bahawa saudara adalah Ketua dewan pemuda PAS sabah pada tahun lepas. rupanya saudara meneruskan perjuangan saudara sejak dari UUM lagi. kita adalah satu batch sesi 1998-2001(kalau saya tidak tersilap). saya kagum dengan usaha-usaha saudara dalam membangkitkan kesedaran rakyat sabah daripada terus di jajah oleh BN bin UMNO. sejak kebelakangan ini saya nampak saudara sedang diserang oleh puak BN bin UMNO berkaitan dengan status kewarganegaraan saudara dan daripada kenyataan saudara, status kewarganegaraan saudara sememangya tidak perlu diragui dan saudara adalah WARGANEGARA MALAYSIA. sebab itu, saya merasa amat kelakar bila adun sekong Datuk Samsudin Yahya mengeluarkan kenyataan dalam akhbar supaya tubuhkan RCI untuk menyiasat kewarganegaraan saudara. sekiranya saudara bercadang untuk mengeluarkan kenyataan media(akhbar atau internet) untuk timbal balas kenyataan adun sekong ini, saya sarankan supaya saudara membangkitkan isu GUNDIK Datuk 'S' (samsudin yahya) iaitu Pia Binti Dahlan (670315-12-5012) yang mendapat kewarganegaraan songsang melalui datuk s, Siapakah Pia dan siapakah Dahlan? Pia ialah perempuan Visaya atau orang Sabah panggil 'Tagalog' dari Manila yang memasuki Sabah secara sah sebagai pekerja sosial tetapi gagal memperbaharui pasportnya dan menjadi PATI di Sabah..." (mesege seterusnya terlalu detail pendedahannya sehingga aku pun bimbang nak masukkan ke dalam blog ini)

Namun bagi lebih mengetahui siapa Datuk Samsuddin boleh rujuk disini dan disini.

Hasil dari isu ini, pelbagai pihak telah tampil membela saudara Lahirul Latigu yang juga Ketua Dewan Pemuda PAS Sabah bagi membuktikan bahawa beliau adalah anak jati Sabah dan merupakan warganegara Malaysia yang sah.

Lahirul Latigu merupakan Ikon anak muda Sabah yang berani bangkit menentang kezaliman UMNO dan Barisan Nasional yang selama ini menzalimi rakyat Sabah. (gambar: ketika beliau ditahan pihak polis dengan tangannya digari dibelakang seperti penjenayah hanya kerana terlibat dengan BERSIH 2.0)
 

Pada pemerhatian aku, serangan demi serangan terhadap PAS di Sabah kebelakangan ini menunjukkan bahawa PAS Sabah semakin diterima oleh rakyat Sabah bagi menjatuhkan BN pada PRU akan datang.

No comments:


UNGGUN BERSIH ITU TELAH DINYALAKAN OLEH AS-SYAHID BAHARUDDIN AHMAD

UNGGUN BERSIH ITU TELAH DINYALAKAN OLEH AS-SYAHID BAHARUDDIN AHMAD