HOMESTEY DI KOTA KINABALU, TAIPING & BUKIT MERAH (SERENDAH RM99*) HUBUNGI: 013-4898247 (SAIFUDDIN)

HOMESTEY DI KOTA KINABALU, TAIPING & BUKIT MERAH (SERENDAH RM99*) HUBUNGI: 013-4898247 (SAIFUDDIN)


.

Tuesday, September 11, 2012

Presiden ISMA terus dikecam kerana kenyataan Dwi-Standard beliau di Facebook

Salam Syawal

Kepada mereka yang mengenali Ust Abdullah Zaik Abd Rahman, aku mohon sangat-sangatlah agar dapat tegur atau memberi penjelasan kepada beliau tentang isu-isu semasa. Aku tengok akhir-akhir ini beliau seperti gali lubang untuk ISMA dikuburkan bersama-sama UMNO saja. Komen beliau tentang program 'Janji Bersih' seolah-olah beliau menjadi lidah pemimpin UMNO.

Aku tak kisah kalau nak tegur bab-bab akhlak nie, sebab aku pun tak setuju kaedah menghina sebegitu. Namun biarlah adil dan menyentuh keseluruhan isu, bukan hanya membabitkan sebelah pihak sahaja. Bagaimana beliau ingin menonjolkan imej ISLAM sedangkan dalam masa yang sama beliau membuang prinsip keadilan dalam melontarkan pandangan dan teguran. Cubalah belajar dengan Dr. Asri (MAZA) yang sentiasa memastikan tegurannya seimbang dan menyeluruh walaupun pada aku ada juga yang MAZA kadangkala terlepas pandang. Namun sekurang-kurangnya MAZA tidaklah berpihak pada sesiapa ketika melontarkan pandangan.

Berikut aku print-screen kenyataan dan komen orang ramai di Facebook beliau.




komen dan kecaman dari pengunjung laman FB beliau








p/s- Ketika artikel ini ditulis, aku baru saja dikeluarkan dari group ISMA Sabah kerana mengkritik pandangan presiden mereka dalam isu ini. Hairan juga, bila sebuah gerakan Islam yang mengaku lebih IKHWAN dari yang lain tidak mahu berlapang dada dengan teguran dan pandangan orang ramai.


No comments:


UNGGUN BERSIH ITU TELAH DINYALAKAN OLEH AS-SYAHID BAHARUDDIN AHMAD

UNGGUN BERSIH ITU TELAH DINYALAKAN OLEH AS-SYAHID BAHARUDDIN AHMAD