HOMESTEY DI KOTA KINABALU, TAIPING & BUKIT MERAH (SERENDAH RM99*) HUBUNGI: 013-4898247 (SAIFUDDIN)

Wednesday, May 2, 2012

BERSIH 3.0 PEMANAS BADAN BERSIH 4.0 (update)

Salam perjuangan..

Kisah bersih 3.0 menceritakan kesengsaraan rakyat menuntut hak sebagai seorang rakyat yang dinafikan oleh kerajaan UMNO/BN. Kisah ini akan aku tulis sebagai catatan sejarah perjuangan anak muda 'generasi Al-Quran' yang inginkan perubahan kepada suatu pemerintahan yang berlandaskan Al-Quran dan Sunnah.

.............................................................................

Aku masuk KL pukul 2 pagi (tido di KL Central). Sepatutnya aku sampai KL lebih awal, tetapi akibat terkandas di Airport Kota Kinabalu hampir 5 jam, hanya gara-gara kerana masalah pada landasan. Hampir-hampir juga perjalanan penumpang ke KL terpaksa ditangguh keesokannya. Kes yang berlaku di T2 KKIA menyebabkan aku bagi satu bintang saja pada AirAsia kali ini (pengurusan penumpang yang hancus).

Terpaksa praktis 'Duduk Bantah' di T2 KKIA

Bergerak ke Masjid Jamek seawal jam 9 pagi.

Keadaan di dalam LRT yang penuh sesak macam tin sardin

Pekena roti nan, perut mesti berisi sebelum beraksi

Saudara jul (anak jati Sabahan) bersama jurugambar OKU di hadapan CM

Ini pulak geng Unit Amal yang paling cool aku jumpa, terbaaeekkk...

Daya Bumi menjadi saksi lautan bersih yang hadir

Solat zohor sebelum bergerak ke Dataran

Sempat panjat pentas sebelah CM untuk mendapatkan gambaran terbaik lautan bersih, tengah-tengah panjat, orang ramai dah gerak ke Dataran.. hampeh..

Klon Hitler dijumpai di Malaysia

Gelombang kuning bertemu disini (Jalan Masjid Jamek) sebelum polis mencetuskan huru hara

Serangan awal pihak polis menyebabkan keadaan tidak terkawal

uncle nie aku istiharkan 'uncle bersih'

Kesengsaraan warga emas berhadapan dengan tindakan membuta tuli pihak berkuasa

Akibat tidak tahan dengan situasi dihadapan mata.. apa lagi 'BERTUKAR'..

Kibaran bendera dibawah bayu 'Sabah Negeri Merdeka'

Kibaran semangat Palestin bersama-sama dengan gelombang BERSIH.. mamat sebelah tu cedera sebab tentera Israel tembak peluru getah agaknya.. haha..

Badan dah mantap bro.. patut duk kat 'front line' la beb.. haha..

St. John Ambulans turut membantu memberi air mineral percuma kepada rakyat

Kenderaan yang rosak akibat dari tembakan melulu pihak polis.. betul-betul terjadi di depan mata, nasib baik pemilik kenderaan cepat meninggalkan kenderaan

Mamat india ada kisahnya tersendiri.. setelah penat, aku singgah jab minum kat kedai mamak.. apa lagi order lah teh o ais.. dia cakap tiada.. lepas tu aku try order teh ais.. dia cakap teh ais ada.. apa punya ter... (pengajaran, lain kali kasi training betul-betul pekerja sebelum ambik)

Inilah aksi terbaik aku tahun ini.. cubaan untuk melontar semula 'bom asap'.. tapi nampaknya tak berjaya, cubaan seterusnya akan dilakukan pada BERSIH 4.0 nanti.. terima kasih kepada saudara Jijul kerana ambik gambar yang tak bermakna nih...

..........................................................................................

Perjalanan aku di BERSIH 3.0 ini, aku ucapkan terima kasih kepada sponcer-sponcer tiket kapal terbang aku dari kk ke kl. Kalau harap duit sendiri comfirm makan magee hujung bulan satu keluarga. Jasa korang akan ku kenang...

Bertemu lagi BERSIH 4.0.. Allahuakbar!

1 comment:

Hanif Halilullah said...

bersih 4.0 .. gua trun bro ..
gua area spg 3 selinsing bagan serai ..... bersih 4.0 gua p dgn geng gua naik bas .