HOMESTEY DI KOTA KINABALU, TAIPING & BUKIT MERAH (SERENDAH RM99*) HUBUNGI: 013-4898247 (SAIFUDDIN)

HOMESTEY DI KOTA KINABALU, TAIPING & BUKIT MERAH (SERENDAH RM99*) HUBUNGI: 013-4898247 (SAIFUDDIN)


.

Friday, August 28, 2009

Siapa dibelakang tindakkan NGO membantah pembinaan kuil

Sekali lagi Malaysia dicemari oleh segolongan manusia (atas nama sebuah NGO) yang tidak berfikir dahulu sebelum bertindak. Kejadian semalam menyaksikan NGO tersebut membawa kepala lembu sebagai tanda protes terhadap cadangan kerajaan negeri Selangor membina kuil hindu di Seksyen 23 Shah Alam. Tindakan tersebut sangat tidak bijak dan boleh menimbulkan masalah lain di dalam masyarakat.

Bantahan tersebut mungkin berasas, tetapi persoalannya kenapa perlu dibawa kepala lembu. Meskipun alasan yang diberikan sebagai simbolik kebodohan tetapi tidak bolehkah berfikir secara matang. Apakah simbol kebodohan hanya dapat dizahirkan dengan kepala lembu. Siasatan perlu di lakukan, kerana adakah ianya suatu tindakan provokasi terhadap pihak lain.



Islam tidak mengajar umatnya berlaku melampaui batas, apatah lagi menghina mana-mana kepercayaan agama lain. Sekali lagi saya berharap semua pihak bertenang dan tidak terburu-buru. Saya yakin ada dalang disebalik tindakan tersebut dan pihak polis perlu menyiasat siapa dalang disebalik tindakan provokasi tersebut. Semoga Malaysia dilindungi dari fitnah yang sengaja dicipta oleh pihak yang berkepentingan.

Perkataan 'Take Beer' pernah digunakan oleh pihak tertentu sebagai menghina PAS atas seruan 'Takbir' sebelum ini. Siapa pihak yang dimaksudkan itu?

No comments:


UNGGUN BERSIH ITU TELAH DINYALAKAN OLEH AS-SYAHID BAHARUDDIN AHMAD

UNGGUN BERSIH ITU TELAH DINYALAKAN OLEH AS-SYAHID BAHARUDDIN AHMAD