HOMESTEY DI KOTA KINABALU, TAIPING & BUKIT MERAH (SERENDAH RM99*) HUBUNGI: 013-4898247 (SAIFUDDIN)

HOMESTEY DI KOTA KINABALU, TAIPING & BUKIT MERAH (SERENDAH RM99*) HUBUNGI: 013-4898247 (SAIFUDDIN)


.

Thursday, February 9, 2012

The Princess' Man: Ketamakan punca 'Gila Meroyan' dalam mendapatkan jawatan

Salam perjuangan..

Tulisan kali ini rasanya pertama kali aku sentuh bab drama Korea.. Teragak2 juga nak post disini, maklumlah drama Korea nie biasanya jiwang-jiwang ja yang layan. Macam aku nie tak berapa minat sangat drama jiwang-jiwang nie, tapi kalau filem sinsfiksyen + epik + aksi comfirm tengok. Sebenarnya aku pun hairan jugak, bila tiba-tiba terlekat dengan drama Korea satu nie.. tajuknya 'The Princess' Man' ditayangkan di TV2 jam 5petang.


Biasalah.. kalau dah nama drama korea, bab-bab cinta lah yang jadi tajuk utama jalan ceritanya. Jadi sapa2 nak layan, layanlah.. jangan sampai terbabas macam cerita tu dah la.. yang mana baik ambik dan lakonkan semula dengan isteri anda (pasti romantik.. agaknya lah..) Sekiranya nak tahu lebih lanjut tentang sipnosis cerita nie, carilah dalam google.. berlambak.

Kisah drama ini diambil dari Dinasti Chosun  (1392 – 1910) yang mempunyai elemen sejarah serta ditokok tambah dengan kisah percintaan. Drama ini memaparkan kisah salah seorang adik kepada Maharaja yang kepinginkan jawatan maharaja sehinggakan beliau sanggup membunuh ahli keluarganya sendiri, menteri, para cendiakawan dan rakyat demi untuk memperolehi jawatan tersebut.

Namun kisah ini berulang pada 2012, cuma wataknya sahaja yang berbeza..


Secara ringkasnya, apabila kemaruk nak jadi MB, maka tiada lagi erti persahabatan dan kekeluargaan..

No comments:


UNGGUN BERSIH ITU TELAH DINYALAKAN OLEH AS-SYAHID BAHARUDDIN AHMAD

UNGGUN BERSIH ITU TELAH DINYALAKAN OLEH AS-SYAHID BAHARUDDIN AHMAD