HOMESTEY DI KOTA KINABALU, TAIPING & BUKIT MERAH (SERENDAH RM99*) HUBUNGI: 013-4898247 (SAIFUDDIN)

HOMESTEY DI KOTA KINABALU, TAIPING & BUKIT MERAH (SERENDAH RM99*) HUBUNGI: 013-4898247 (SAIFUDDIN)


.

Tuesday, December 6, 2011

UMNO selamanya tidak dihati rakyat

Salam perjuangan..

Beberapa hari yang lepas aku berkesempatan menziarahi salah sebuah perkampungan air di kawasan Kota Kinabalu. Kebetulan aku singgah ke sana untuk menyampaikan kupon 'berkhatan' yang dianjurkan oleh PAS kawasan Sepanggar. Aku dibawa oleh Ust Zul yang juga orang tempatan ke sebuah jambatan yang runtuh. Keadaan jambatan yang sangat usang itu hampir-hampir meragut nyawa penduduk yang melaluinya.

Keadaan jambatan yang rosak yang menyebabkan kesulitan sebilangan penduduk untuk bergerak ke masjid (maaf kerana gambar tidak memuaskan, di sebab hp rosak, jadi gambar terpaksa diambik dua kali..)

Keadaan tersebut menyebabkan lebih dari 10 buah rumah yang berkeluarga tidak dapat ke masjid melainkan dengan menggunakan laluan yang jauh.Menurut beliau lagi, YB yang mewakili UMNO pernah berjanji untuk membantu, tetapi sehingga sekarang tidak ada apa-apa perkembangan. Menurut salah seorang jiran yang berhampiran dengan jambatan itu, kos pembaikan jambatan itu hanya sekitar RM1000 sahaja, namun mengapa begitu sukar seorang YB untuk membantu mempermudahkan urusan rakyat. Ini membuktikan bahawa UMNO sememangnya tidak pernah mengambil tahu permasalahan rakyat. InsyaAllah kampung yang dimaksudkan ini bakal akan ditubuhkan cawangan PAS dalam masa terdekat.

Aku mengharapkan sedikit sumbangan dari pihak-pihak diluar sana untuk membantu mempermudahkan urusan membina semula jambatan yang runtuh tersebut. Sumbangan boleh di salurkan melalui akaun PASTI kawasan Sepanggar 100160-100-54443 (Bank Islam). Sila nyatakan jumlah sumbangan tuan/puan ke 014-6709050 (mansur). 

No comments:


UNGGUN BERSIH ITU TELAH DINYALAKAN OLEH AS-SYAHID BAHARUDDIN AHMAD

UNGGUN BERSIH ITU TELAH DINYALAKAN OLEH AS-SYAHID BAHARUDDIN AHMAD