HOMESTEY DI KOTA KINABALU, TAIPING & BUKIT MERAH (SERENDAH RM99*) HUBUNGI: 013-4898247 (SAIFUDDIN)

HOMESTEY DI KOTA KINABALU, TAIPING & BUKIT MERAH (SERENDAH RM99*) HUBUNGI: 013-4898247 (SAIFUDDIN)


.

Monday, July 4, 2011

Ceramah Presiden PAS di Kota Belud mendapat sambutan

Kota Belud, 4hb: Sambutan penduduk Kota Belud terhadap kehadiran Dato Seri Tn. Guru Hj. Abd Hadi Awang diluar jangkaan apabila dewan lokasi ceramah ajuran PAS Kota Belud penuh dengan tetamu yang hadir. Turut sama pada program tersebut ialah Pesuruhjaya PAS Negeri Sabah, Saudara Aminuddin Aling, YDP PAS Kota Belud Ustaz Mustaqim Aling, ahli Parlimen DAP Dr Hiew King Cheu, Setiausaha PKR Negeri Sabah dan juga Ketua Cabang PKR Kota Belud, Saudara Saidil Simoi.

Menurut Ust Mustaqim di dalam ucapannya, beliau menyatakan terdapat pihak tertentu yang tidak membenarkan bendera PAS dinaikkan diluar dewan. Ini merupakan sistem demokrasi yang songsang apabila pemimpin UMNO hadir, bendera UMNO boleh dinaikkan, namun apabila ada pemimpin PAS yang hadir sebaliknya pula. 

Dato Seri Presiden ketika menyampaikan ucapan beliau

Kehadiran tetamu yang memenuhi setiap ruang dewan

Kemuncak ceramah tersebut ialah pada sesi ucapan Presiden PAS, dimana DS Tn.Guru Hj.Abd Hadi Awang telah menerangkan sejelasnya tentang konsep 'Ke Arah Negara Berkebajikan'. Konsep ini, bukan sahaja menumpukan kepada kehidupan rakyat yang sejahtera, namun juga merujuk kepada kepimpinan negara yang adil, amanah dan bersih. Namun apa yang berlaku sekarang, kekayaan negara telah diagihkan kepada ahli keluarga pemimpin dan kroni-kroni terdekat. Inilah yang menyebabkan rakyat terus hidup di dalam kesengsaraan dan kemiskinan. Mengenai perhimpunan BERSIH yang akan diadakan, PAS komited bahawa perhimpunan tersebut aman dan tidak akan menimbulkan sebarang kekacauan. Sebaliknya UMNO melalui PERKASA yang mengugut ingin menumpahkan darah dan menimbulkan huru-hara.


Tn.Guru Presiden merasmikan 'Pelancaran Borang Tanah Felda Plantation' peringkat Kota Belud

Pada majlis tersebut juga, Pengerusi NGO ANAK, Mazlan Aliman telah melancarkan 'Borang Tanah Felda Plantation'. Menurut beliau, agenda Buku Jingga yang akan mengembalikan Felda Plantation kepada rakyat akan dilaksanakan apabila kerajaan Pakatan Rakyat memerintah. Menurut beliau lagi, di Sabah sahaja terdapat 100 ribu ekar tanah Felda Plantation yang boleh dinikmati oleh rakyat Sabah yang berkelayakan. Apa yang penting, kerajaan Barisan Nasional mesti ditumbangkan pada PRU ke13 nanti sekiranya ingin melihat agenda ini dapat dilaksanakan, menurut beliau.

Lagi gambar sepanjang program:


 Penyokong Pakatan Rakyat dari Pitas (3 jam perjalanan) turut hadir mendengar ceramah

 Kaunter pendaftaran borang tanah, daftar pemilih dan ahli PAS turut dibuka

 Saudara Aminudin Aling (Pesuruhjaya PAS Sabah) ketika menyampaikan ceramah beliau

Antara pimpinan Pakatan Rakyat yang turut sama hadir menyerikan majlis


Gambar terbaik dari Islamreturn untuk para pembaca:

 Pemimpin berjiwa rakyat: Dato Seri Presiden ketika menjamu selera, di sebelah beliau saudara Zulfikar Abd Mijan yang juga Ketua Penerangan PAS kawasan Sepangar

Program Dato Seri Tn.Guru Abd Hadi Awang sepanjang di Sabah: 

 Menyambut Tn.Guru Presiden di Lapangan Terbang Kota Kinabalu

Sidang Media di Pejabat PAS Putatan

Sebelum berangkat ke Kota Belud, Presiden PAS telah sudi merasmikan Pejabat PAS kawasan Putatan yang kini menjadi milik (aset) PAS di tengah-tengah bandar Kota Kinabalu (Pejabat PAS Putatan, rujuk disini). Seterusnya Dato Seri Presiden telah mengadakan 'sidang media' sejurus selepas merasmikan Pejabat PAS kawasan Putatan (disini dan disini).

Keesokannya beliau akan bergerak ke Pulutan, Pensiangan dan menziarahi penduduk pendalaman Sabah. Manakala pada sebelah malamnya pula, beliau akan berceramah di di Hotel Juta, Keningau.

-nantikan berita rombongan presiden di Sabah-

No comments:


UNGGUN BERSIH ITU TELAH DINYALAKAN OLEH AS-SYAHID BAHARUDDIN AHMAD

UNGGUN BERSIH ITU TELAH DINYALAKAN OLEH AS-SYAHID BAHARUDDIN AHMAD