HOMESTEY DI KOTA KINABALU, TAIPING & BUKIT MERAH (SERENDAH RM99*) HUBUNGI: 013-4898247 (SAIFUDDIN)

HOMESTEY DI KOTA KINABALU, TAIPING & BUKIT MERAH (SERENDAH RM99*) HUBUNGI: 013-4898247 (SAIFUDDIN)


.

Wednesday, January 21, 2009

DANA PALESTIN: Hanya Gerakan Islam yang akan membantu Gerakan Islam


Salam perjuangan..

Sebenarnya penulis berasa sangat berat untuk menulis sejak akhir-akhir ini. Mungkin kerana asyik membaca perkembangan pilihanraya P036 dan perang 3 minggu HAMAS-ISRAEL menyebabkan penulis berasa lebih teruja untuk membaca dari menulis.

Dua hari lepas, ketika pulang dari mesyuarat 'Malam Bersamamu Palestin' penulis singgah untuk mengisi minyak kereta. Mungkin kerana penulis berkopiah, seorang attendent minyak bertanya kepada penulis tentang isu Palestin. Beliau mengatakan kepada penulis bahawa kutipan 'dana palestin' yang dikumpulkan tidak sampai kepada mangsa di Palestin. Apabila penulis bertanyakan kenapa, beliau menjawab pensyarah beliau menyatakan sedemikian. Rupanya beliau adalah seorang pelajar IPTA yang berkerja 'part time' disitu. Tanpa membuang masa penulis terus mengeluarkan poster 'Malam Bersamamu Palastin' dan menerangkan kepada beliau tentang peranan Yayasan Amal Malaysia di Palestin. Akhirnya beliau meminta 2 poster untuk di lekatkan di dalam Kolej beliau.

Sebenarnya apa yang diperkatakan oleh beliau turut menjadi pergolakan di dalam kotak fikiran penulis. Apakah akan terjadi lagi peristiwa 'dana tsunami' satu ketika dahulu terhadap 'dana palestin'. Mudah-mudahan tidak...

Penulis bukan berniat untuk meragui kemana dana palestin disalurkan. Apa yang ingin penulis cuba sampaikan disini adalah:
Hanya gerakan yahudi yang akan membantu gerakan yahudi
Hanya gerakan kristian yang akan membantu gerakan kristian.

Maka begitulah juga, hanya gerakan islam yang akan membantu gerakan Islam!

Lajnah Antarabangsa

Maybank
5640-7070-3248 (Pasti Islam SeMalaysia) di bawah kelolaan Al-Quds Institute Malaysia Chapter.


Hancur Zionis!!
.

No comments:


UNGGUN BERSIH ITU TELAH DINYALAKAN OLEH AS-SYAHID BAHARUDDIN AHMAD

UNGGUN BERSIH ITU TELAH DINYALAKAN OLEH AS-SYAHID BAHARUDDIN AHMAD