HOMESTEY DI KOTA KINABALU, TAIPING & BUKIT MERAH (SERENDAH RM99*) HUBUNGI: 013-4898247 (SAIFUDDIN)

HOMESTEY DI KOTA KINABALU, TAIPING & BUKIT MERAH (SERENDAH RM99*) HUBUNGI: 013-4898247 (SAIFUDDIN)


.

Friday, December 26, 2008

UMNO terbakar dengar lagu Dr. Asri

Entahlah kenapa UMNO marah sangat dengan lirik lagu ciptaan Dr Asri Zainul Abidin. Penulis sebelum ini terdengar juga tentang isu ini, setelah mencarinya, akhirnya penulis terjumpa juga lagu ini di Youtube. Tajuk lagu ini ialah 'aku bukan musuh harta' yang dinyanyikan oleh kumpulan yang tidak asing lagi dengan lagu berbentuk puisi iaitu kumpulan 'Kopratasa'. UMNO melalui RTM menyatakan bahawa lagu ini mempunyai unsur bahasa yang kasar, sejak bila pula UMNO nie jadi orang yang sensitif tak tentu pasal. Yang pasti tentu ada yang tak kena dengan lagu tersebut

Alhamdulillah, setelah mencarinya di 'youtube', akhirnya penulis berkesempatan juga untuk mendengar lagu tersebut. Seperti 'halilintar' menyambar!! Patut la UMNO haramkan kat RTM. Seolah-oleh macam iblis bila dengar ayat 'kursi' dibacakan. Menjerit, melolong, berasap, panas, terbakar dan macam-macam lagi. Begitulah iblis bila terdengar ayat 'kursi' dibacakan, ditambah lagi ayat 'kursi' tersebut dibacakan oleh seorang ustaz.

Ulasan tentang isu ini boleh dilihat di harakahdaily (rujuk: http://www.harakahdaily.net/index.php?option=com_content&task=view&id=18474&Itemid=1). Boleh juga rujuk kepada blog Dr.Asri sendiri (rujuk: http://drmaza.com/home/?p=527#more-527)

Kesimpulan yang dapat penulis buat adalah, UMNO mungkin sejenis makluk yang diciptakan oleh Allah s.w.t yang berjasadkan manusia tetapi mempunyai sifat seakan-akan makhluk yang tidak dapat mendengar ayat 'kursi'. Wallahuaklam..

wuzere: Mudah-mudahan Allah s.w.t memberi kemenangan kepada PAS pada pilihanraya P36 bagi membersihkan 'PAS' dari tohmahan tentang 'isu hudud' sebagaimana Allah s.w.t membersihkan Anwar Ibrahim di pilihanraya Permatang Pauh di dalam 'isu liwat'.

No comments:


UNGGUN BERSIH ITU TELAH DINYALAKAN OLEH AS-SYAHID BAHARUDDIN AHMAD

UNGGUN BERSIH ITU TELAH DINYALAKAN OLEH AS-SYAHID BAHARUDDIN AHMAD