HOMESTEY DI KOTA KINABALU, TAIPING & BUKIT MERAH (SERENDAH RM99*) HUBUNGI: 013-4898247 (SAIFUDDIN)

HOMESTEY DI KOTA KINABALU, TAIPING & BUKIT MERAH (SERENDAH RM99*) HUBUNGI: 013-4898247 (SAIFUDDIN)


.

Monday, April 5, 2010

APCO menilai sensitiviti umat Islam Malaysia

Salam perjuangan..

Suatu ketika dahulu apabila Tuan Guru Dato Nik Abd Aziz mengistiharkan bahawa UMNO proksi Yahudi, maka berdegar-degarlah hubala-hubala UMNO mempertikaikan kenyataan tersebut. Isu tersebut boleh dilihat disini.

Hari ini sekali lagi Malaysia digegarkan berkaitan hubungan UMNO dengan Yahudi yang berfahaman zionis. Ianya bukan sekadar pengistiharaan, tetapi disandarkan terus kepada kerjasama kerajaan UMNO/BN dengan salah sebuah syarikat perunding Zionis sebagaimana pendedahan Dato Seri Anwar Ibrahim di parlimen baru-baru ini. Sekali lagi hubala-hubala UMNO memperlihatkan sifat mereka yang pro-APCO, dengan menafikan perjanjian tersebut. Malah Anwar Ibrahim bakal dihadapkan ke Jawatankuasa Hak dan Kebebasan Parlimen bagi menggantung Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat itu untuk tempoh yang tidak diketahui.

Isu Palestin

Sebelum dari ini, umat Islam di Malaysia telah terbukti kesetiaan mereka membela umat Islam di Palestin. Kehadiran pelbagai NGO yang tampil memberi sokongan dan bantuan terhadap pembebasan bumi Palestin membuktikan rakyat Malaysia amat prihatin terhadap isu Palestin. Malah telah berpuluh kali diadakan demontrasi dan menghantar memorandum ke kedutaan. Ini jelas menunjukkan umat Islam di Malaysia tidak rela saudara mereka di Palestin dizalimi oleh Israel.

Namun di dalam isu APCO, pelbagai pihak diam membisu. Sedangkan pendedahan DSAI membuktikan bahawa kerajaan UMNO/BN telah mengadakan hubungan terus dengan sebuah syarikat yang mempunyai kaitan dengan Yahudi-Zionis. Kemana NGO-NGO pembela Palestin? Kemana ulama-ulama dan cendiakawan-cendiakawan yang sering membela umat Islam Palestin? Kemana PERKASA yang lantang membela ISLAM kononnya? Semuanya diam membisu.

UMNO mengkianati umat Islam

Hubungan ini secara tidak langsung telah mengkianati perjuangan umat Islam di Malaysia. Seharusnya UMNO/BN segera menamatkan kontrak perjanjian dengan APCO serta merta. Selagi kerajaan menafikan, maka selagi itulah umat Islam yang bermaruah akan terus memperjuangakan isu ini. Sebelum mengakhiri tulisan kali ini, saya tinggalkan dengan satu persoalan untuk semua pembaca.

"Adakah umat Islam di Malaysia hanya berani menyalak Yahudi-Zionis yang jauh? Tetapi menikus apabila berhadapan dengannya".

Maklumat tentang One Israel lihat disini
Pendedahan penglibatan perisik Israel di dalam PDRM lihat disini

No comments:


UNGGUN BERSIH ITU TELAH DINYALAKAN OLEH AS-SYAHID BAHARUDDIN AHMAD

UNGGUN BERSIH ITU TELAH DINYALAKAN OLEH AS-SYAHID BAHARUDDIN AHMAD