HOMESTEY DI KOTA KINABALU, TAIPING & BUKIT MERAH (SERENDAH RM99*) HUBUNGI: 013-4898247 (SAIFUDDIN)

HOMESTEY DI KOTA KINABALU, TAIPING & BUKIT MERAH (SERENDAH RM99*) HUBUNGI: 013-4898247 (SAIFUDDIN)


.

Friday, February 5, 2010

UMNO seluruh dunia, kini mengharapkan b* * * * t si Saiful untuk menyelamatkan kerajaan BN

Semalam, selepas berurusan dipejabat penerangan, saya serta petugas pejabat singgah sekejab di restoran sebelah bagi menjamu selera. Biasalah, Restoran Rimbun menjadi kunjungan utama. Tokey rimbun nie 'orang kita', begitulah kata abuya (cg. anuar). Selain dari menjadi tempat pemuda lepak menyegarkan otak dengan kopi radix, restoran ini juga menyediakan 'wifi free' kepada pengunjung.

Sambil menunggu 'mee goreng ayam' dan 'kopi radix', saya diperkenalkan oleh saudara Salman kepada salah seorang penulis Sabahkini. Lebih dikenali sebagai Sani, beliau telah banyak menulis tentang masalah rakyat Sabah.

Banyak yang sempat dibicarakan pada pertemuan ringkas tersebut. Antaranya isu tindakan polis terhadap Mutalib MD, masalah kampung air semporna, ketiadaan masjid/surau di kawasan Sepanggar dan peranan Tun Mustafa. Menurut beliau, sekiranya PAS ingin dilihat sebagai sebuah parti yang menjiwai masyarakat Sabah, perjuangan PAS perlulah membawa bersama jasa-jasa Tun Mustafa di dalam agenda Islam di Sabah. Ini adalah kerana peranan Tun Mustafa telah merubah sosiol-politik negeri Sabah dari sebuah negeri yang minoriti muslim kepada sebuah negeri yang majoriti rakyatnya muslim.

Seterusnya, kami juga berbicara tentang isu yang paling hangat diperkatakan sekarang, iaitu 'Sodomi II'. Menurut saudara Sani "UMNO seluruh dunia, kini mengharapkan 'b****t' si Saiful untuk menyelamatkan kerajaan BN". Terdiam jugak saya memikirkan kata-katanya itu.


Saudara Sani berjuang melalui bidang penulisan

Setalah hampir 2 jam berbicara dan bertukar pandangan, saya meminta izin untuk pulang. Jam pun dah menunjukan pukul 11 malam. Pertemuan ringkas tersebut menambahkan rakan 'blogger' saya untuk bertukar pandangan dan saling membantu menjelaskan kepada rakyat bahawa UMNO/BN merupakan ibu kepada segala masalah yang melanda di Sabah kini.

No comments:


UNGGUN BERSIH ITU TELAH DINYALAKAN OLEH AS-SYAHID BAHARUDDIN AHMAD

UNGGUN BERSIH ITU TELAH DINYALAKAN OLEH AS-SYAHID BAHARUDDIN AHMAD