HOMESTEY DI KOTA KINABALU, TAIPING & BUKIT MERAH (SERENDAH RM99*) HUBUNGI: 013-4898247 (SAIFUDDIN)

HOMESTEY DI KOTA KINABALU, TAIPING & BUKIT MERAH (SERENDAH RM99*) HUBUNGI: 013-4898247 (SAIFUDDIN)


.

Wednesday, January 27, 2010

Kalimah Allah: Pilih antara Confrontasy atau Opportunity (siri 2)

Apa tindakan kita?

Beberapa post yang lepas, saya pernah menyatakan bahawa Islam tidak boleh berada di pihak defensive, tetapi Islam perlulah berada pada ‘offensive position’. Selagi mana Islam berada di ‘defensive position’, selagi itulah Islam akan ditekan dan dilihat sebagai agama yang lemah. Terus terang saya katakan bahawa, ada pihak yang sentiasa ingin melihat Islam di Malaysia berada pada ‘defensive position’. Siapa pihak tersebut? Anda fikirkan.

Pada semua kaki-kaki bola, sila anda katakan pada saya, sekiranya pasukan A mengatur strategi ‘offensive’ manakala pasukan B mengatur strategi ‘defensive’. Pasukan manakah yang akan menang?

Membenarkan penggunaan kalimah Allah adalah langkah pertama strategi ofensif.

Saya mulakan dengan soalan berikut. Antara dua kenyataan dibawah, yang manakah akan mendapat mati syahid dan yang manakah akan dapat mati katak?

1. Mati kerana tidak membenarkan Kritian menggunakan kalimah Allah, atau
2. Mati kerana menyebarkan kesucian kalimah Allah.

Anda jawablah dengan hati yang benar-benar mencari keredhaan Allah.

Ini jawapan saya. Sekiranya anda menjawab jawapan satu, ini bererti bahawa anda sedang berada pada ‘defensive position’ dan akan mati katak? Bagi saya, mereka yang yang ingin mencari ‘political mileage’ sahaja yang akan menggunakan jawapan satu. Sebaliknya, sekiranya anda menjawab jawapan dua, anda sedang berada pada landasan yang benar. Ya, itulah jawapan tegas saya.

Confrontasy menutup rapat Opportunity.

Prinsip asas Islam dalam sebarang kekeliruan ialah berhujjah. Jadi mengapa kita perlu takut untuk berhujjah dan ingin bersembunyi disebalik bayang-bayang ketakutan tersebut. Apabila umat Kristian ingin menggunakan kalimah Allah, maka inilah masanya untuk umat Islam memulakan serangan hujjah.

Sebarang usaha menghalang penggunaan kalimah Allah oleh pihak Kristian (sebenarnya tiada dalil kuat untuk menghalang), hanya akan mewujudkan confrontasy dikalangan umat Islam dan umat Kristian di Malaysia. Sekiranya wujud suasana confrontasy ini, adakah ianya baik untuk agenda Islamisasi? Sebalikya, sekiranya, kita membenarkan mereka menggunakan kalimah Allah, maka akan terbukalah seluas-luasnya pintu opportunity

Opportunity melahirkan strategi.

-bersambung siri akhir-

No comments:


UNGGUN BERSIH ITU TELAH DINYALAKAN OLEH AS-SYAHID BAHARUDDIN AHMAD

UNGGUN BERSIH ITU TELAH DINYALAKAN OLEH AS-SYAHID BAHARUDDIN AHMAD