HOMESTEY DI KOTA KINABALU, TAIPING & BUKIT MERAH (SERENDAH RM99*) HUBUNGI: 013-4898247 (SAIFUDDIN)

HOMESTEY DI KOTA KINABALU, TAIPING & BUKIT MERAH (SERENDAH RM99*) HUBUNGI: 013-4898247 (SAIFUDDIN)


.

Sunday, June 21, 2009

Pengajian yang menyuntik roh perjuangan

20 dan 21 hb Julai baru-baru ini telah diadakan majlis ilmu yang jarang-jarang diperolehi. (maksud penulis pengajian yang menyuntik roh perjuangan) Majlis Pengajian Hadith 40 yang dianjurkan Pas Kawasan Putatan telah memberi banyak manfaat kepada ramai pencinta-pencinta majlis ilmu sekitar Pantai Barat Sabah. Ust Zainul Asri yang lebih dikenali 'Pak Long' di Kedah telah memenuhi jemputan kali ini. Penulis secara pribadi mengenali 'Pak Long' sejak 2001 lagi yang mana pada ketika itu hadir ke Tamrin di Pondok Lada, Kedah. Pertemuan kali ini merupakan pelengkap kepada rindu untuk mendengar kuliah dan pengisian dari beliau. Alhamdulillah, kesempatan bertemu dengan beliau penulis berkelapangan untuk membawa beliau membeli sedikit buah tangan kepada keluarganya di Kedah.

Pada hari kedua pengisian 'Akidah Perjuangan' dan 'Halangan Perjuangan' menjadi santapan kepada pemuda-pemuda. Walaupun semasa pengajian dahulu telah biasa dengan pengisian sebegini, namun 'refreshment' rohani diperlu, bagi menyuburkan agenda dakwah. Gerakan PAS yang berasaskan akidah tidak mudah dijual beli dengan kemewahan dunia. Para pengkaji politik melihat ini suatu yang aneh di dalam dunia politik PAS. Ini pernah dibuktikan oleh PAS ketika memerintah Kelantan dengan hanya 1 kelebihan kerusi. Itulah bukti Akidah Perjuangan PAS.

Menurut beliau, jihad tidak akan sempurna dengan pengorbanan. Generasi lama di Kedah telah membuktikan semangat jihad ini sehingga sempurna janji Allah untuk memberi kemenangan di Kedah baru-baru ini. Perjuangan jangan menunggu sehingga diri sempurna, tetapi dengan berjuanglah diri akan menjadi sempurna. Begitulah antara pengisian beliau.



Moga bertemu lagi di lain masa.

1 comment:

صلح الدين ن said...

"Perjuangan jangan menunggu sehingga diri sempurna, tetapi dengan berjuanglah diri akan menjadi sempurna. " - subhanAllah... ce Saif, jazakallah


UNGGUN BERSIH ITU TELAH DINYALAKAN OLEH AS-SYAHID BAHARUDDIN AHMAD

UNGGUN BERSIH ITU TELAH DINYALAKAN OLEH AS-SYAHID BAHARUDDIN AHMAD