HOMESTEY DI KOTA KINABALU, TAIPING & BUKIT MERAH (SERENDAH RM99*) HUBUNGI: 013-4898247 (SAIFUDDIN)

HOMESTEY DI KOTA KINABALU, TAIPING & BUKIT MERAH (SERENDAH RM99*) HUBUNGI: 013-4898247 (SAIFUDDIN)


.

Friday, June 12, 2009

Hari-hari terakhir bersama Bro Nasirin

Semalam (12hb Jun) merupakan hari terakhir bersama bro Nasirin. Ini adalah kerana beliau kini akan memulakan tugas baru beliau di Seberang Perai. Sumbangan beliau di bumi Sabah selama hampir 6 tahun telah meninggalkan kesan yang baik terhadap perkembangan dakwah dibumi Sabah. Beliau yang jaga pernah mendapat Guru Cemerlang Peringkat Kebangsaan Sekolah-Sekolah Men. Teknik adalah seorang individu yang menyerahkan segala masa, tenaga dan harta untuk kerja-kerja dakwah. Penglibatan beliau di dalam gerak kerja 'Sahabat Bible' telah banyak menyedarkan pelbagai pihak sehinggakan ada yang telah memeluk Islam di hadapan beliau.

Seorang 'Saudara Baru' yang mengucap dua kalimah syahadah dihadapan beliau

Secara peribadi, penulis berasa amat kehilangan seorang regu di dalam mencari rentak dakwah di bumi Sabah ini. Ini adalah kerana beliau antara sahabat yang sentiasa disamping ketika berada di jalan dakwah. Antara kenangan penulis bersama beliau adalah ketika bermusafir bersama-sama ke Tawau semasa penamaan calon PRU ke-12 dahulu. Beliau juga menjadi Pen. Pengarah 'Malam Bersamamu Palestin' (anjuran Yayasan Amal Malaysia, Sabah) awal tahun lalu ketika penulis menanggung amanah sebagai Pengarah Program. Beliau juga banyak mengajar penulis tentang erti pengorbanan, kehadiran baliau ketika usrah dan mesyuarat bersama-sama anaknya (wafiy comel) yang ketika itu berusia 3 bulan telah menginsafkan penulis tentang erti kesabaran. Beliaulah yang membancuh susu dan menidurkan anaknya semasa usrah atau mesyuarat pemuda berlangsung. (untuk makluman, beliau bukanlah seorang anggota JIK semasa dikampus UITM dahulu, malah hidup beliau bergelumang dengan jiwa remaja yang inginkan kebebasan. Tetapi Allah s.w.t memilih hamba-hambaNya yang ikhlas untuk berubah) Begitulah saudara Nasirin yang penulis kenali dan berikut adalah gambar kenangan bersama beliau.

Bengkel Perancangan Strategik DPPNS
.
Bersama mengendalikan malam Jambori Amal di Nunuk Ragang
.
Bersama-sama di perarakan penamaan calon di Tawau
.
Mempengerusikan Mesyaurat Agung Pemuda Sepanggar (beliau adalah bekas s/u Pemuda Sepanggar)
.
Kenangan di Masjid Al Amal, Kg. Luanti semasa perjalanan ke Muktamar Pemuda baru-baru ini (posing di belakang kereta kami masing-masing)
.
Majlis perpisahan di Surau Flat Persekutuan sebelum berangkat keesokannya
.
Saat-saat akhir di KKIA sebelum berangkat (ulfah pun sibuk nak bergambar)
.
Boleh membaca kisah hidup beliau diblog: http://inksensei.wordpress.com/

No comments:


UNGGUN BERSIH ITU TELAH DINYALAKAN OLEH AS-SYAHID BAHARUDDIN AHMAD

UNGGUN BERSIH ITU TELAH DINYALAKAN OLEH AS-SYAHID BAHARUDDIN AHMAD