HOMESTEY DI KOTA KINABALU, TAIPING & BUKIT MERAH (SERENDAH RM99*) HUBUNGI: 013-4898247 (SAIFUDDIN)

HOMESTEY DI KOTA KINABALU, TAIPING & BUKIT MERAH (SERENDAH RM99*) HUBUNGI: 013-4898247 (SAIFUDDIN)


.

Thursday, April 14, 2011

Petugas PAS DUN Sadong Jaya bersemangat

Kehadiran lebih 150 orang petugas/jentera pilihanraya pada pagi tadi semasa sesi 'rocall' telah menyaksikan bahawa kekuatan PAS pada tahap maksimum untuk memastikan DUN Sadong Jaya menjadi milik PAS pada PRN kali ini.

Kelihatan petugas pilihanraya hadir untuk sesi taklimat seawal pagi 7.30pg lagi untuk pembahagian tugas dan penyelarasan aktiviti

Secara peribadi aku masih meletakan peringkat kemenagan PAS disini masih 50-50. Namun begitu BN telah melebelkan kawasan ini sebagai tahap 'Kelabu-Gelab' (maklumat dari risikan). Apa makna kelabu gelab aku pun tak tahu, namun agakan aku mugkin kawasan yang berpotensi untuk PAS menang. Melalui sembang-sembang dengan penduduk setempat, mereka menyatakan bahawa golombang kali ini berbeza dengan gelombang PRU-12 baru-baru ini. Kemahuan rakyat untuk menukar pemimpin yang sedia ada membuak-buak. Maklumat ini aku perolehi sendiri daripada ibu saudara kepada calon BN yang bertanding disini. Menurut beliau yang tidak mahu namanya didedahkan, walaupun beliau mempunyai ikatan saudara dengan calon yang mewakili BN, tetapi kepercayaan mereka terhadap kerajaan yang ada sekarang telah hilang. Apa yang mereka mahukan sekarang ialah Sarawak diperintah oleh Pakatan Rakyat.


Anggota rela dan Jabatan Pertahana Awam turut dikerah sepenuhnya untuk menyambut kehadiran PM


Bendera PAS (di atas DS Najib) menyambut kehadiran PM

......

catitan ringkas:

Selepas subuh pagi tadi, kami (petugas PAS Sabah) telah mengikuti tazkirah ringkas dari Dr. Mujahid Yusuf Rawa yang juga ahli Parlimen PAS kawasan Pt.Buntar. Tazkirah yang mengingatkan bahawa kekuatan bukan diukur dari sudut bilangan, bukan dari sudut kelengkapan, bukan semata-mata dari sudut kewangan, tetapi kekuatan itu hasil dari keyakinan terhadap janji Allah. Teori ini telah dibuktikan oleh Allah s.w.t apabila tentera Ahzab yang terdiri dari 10,000 pasukan perikatan musriqin Quraish telah dikalahkan oleh kekuatan tentera Islam seramai hanya 3,000 orang dengan pertolongan Allah.


Dr.Mujahid ketika sedang menyampaikan tazkirah subuh pada petugas PAS Sabah

Semoga hasil usaha kami ini, ditulis sebagai amalan jihad fisabilillah..

p/s: sekarang dalam perjalanan ke Kg.Semera Laut yang akan menyaksikan majlis penubuhan penaja 6 cawangan PAS yang akan dihadiri sendiri oleh calon PAS. Nantikan berita selanjutnya..

No comments:


UNGGUN BERSIH ITU TELAH DINYALAKAN OLEH AS-SYAHID BAHARUDDIN AHMAD

UNGGUN BERSIH ITU TELAH DINYALAKAN OLEH AS-SYAHID BAHARUDDIN AHMAD