HOMESTEY DI KOTA KINABALU, TAIPING & BUKIT MERAH (SERENDAH RM99*) HUBUNGI: 013-4898247 (SAIFUDDIN)

HOMESTEY DI KOTA KINABALU, TAIPING & BUKIT MERAH (SERENDAH RM99*) HUBUNGI: 013-4898247 (SAIFUDDIN)


.

Monday, February 28, 2011

Mesyuarat Agong Yayasan Amal Malaysia cawangan Sabah

Salam perjuangan..

Baru-baru ini telah diadakan Mesyuarat Agong Yayasan Amal Malaysia cawangan Sabah. Rupa-rupanya sudah hampir 6 tahun YAM bertapak di bumi bertuah ini di dalam menabur bakti kepada masyarakat tanpa mengira agama dan keturunan. Selama 6 tahun inilah aku melihat perkembangan YAM di Sabah semakin mendapat perhatian, tambahan lagi ianya dipimpin oleh Tn Hj. Khairan Untoh yang juga seorang yang sangat berjiwa pendakwah. Walaupun beliau seorang yang sangat sibuk (Pengarah SIRIM negeri Sabah) tetapi jiwa dan kudrat yang diberikan oleh Allah s.w.t kepadanya, membuatkan beliau tidak pernah berasa letih berada disamping pemuda-pemuda YAM yang setia melaksanakan amanah dan perintah sebagai khalifah Allah.

Kadang kala hati aku berasa sedih apabila melihat ada pemuda-pemuda Islam yang telah ditarbiah di kampus tetapi layu apabila berhadapan dengan realiti perjuangan. Semoga diberi kekuatan kepada mereka yang berjuang meninggikan kalimah Allah. Teruskan Yayasan Amal Malaysia di dalam menabur bakti.. Sirru Ala' Barakatillah buat semua kepimpinan baru yang dipilih..

Sumber:
http://albelurani.blogspot.com/

Bismillah..


Alhamdulillah pada 19 Februari 2011 (sabtu) telah berlangsungnya mesyuarat Yayasan Amal Malaysia Cawangan Sabah di Permai D'Velley Ratau, Kota Kinabalu. Turut hadir bagi merasmikan mesyuarat adalah En. Abd. Hamid, Setiausaha Agong YAM.

Kehadiran hampir keseluruhan jawatankuasa ke mesyuarat ini menggambarkan kesediaan mereka untuk memikul tanggungjawab yang bakal digalas.

Mesyuarat Agong YAM Sabah bertujuan untuk melantik kepimpinan baru bagi sesi 2011-2013 dan persediaan bagi mesyuarat agong pusat yang akan berlangsung pada bulan April.

Tuan Haji Khairan Untoh terus diberikan kepercayaan sebagai amanah bagi memimpin YAM Sabah bersama dengan beberapa orang jentera baru bagi memantapkan lagi YAM Sabah dalam mengerakkan kerja - kerja kebajikan dan dakwah di negeri Sabah ini.

Seronok melihat sahabat - sahabat bermesyuarat yang sedia untuk mewakafkan diri masing - masing dalam melaksanakan misi dan visi YAM Sabah. Saya tidak dapat hadir bersama mereka kerana ketika itu saya masih lagi di Mersing, Johor.

Barisan kepimpinan yang baru akan saya paparkan di intri ini kerana masih lagi menunggu maklumat tersebut daripada setiausaha YAM Sabah.

Doa kami harapkan daripada tuan - tuan / puan - puan agar kami diberikan keafiatan, keberkatan, kerahmatan oleh Allah SWT untuk kami melaksanakan amanah ummah ini seterusnya untuk kemaslahatan ummah keseluruhannya.

" AMAL KERANA ALLAH "

Barakallahu fikum...

p/s : gambar - gambar di bawah adalah ehsan daripada FB sahabat saya Ahmad Fawwaz Shahabuddin.






1 comment:

saif al mansur said...

InsyaAllah.. PAS akan merintis tertubuhnya sebuah Khalifah Islam dengan Misi mendirikan 'Daulah Islamiyyah' di bumi Malaysia..

terima kasih atas kunjungan..


UNGGUN BERSIH ITU TELAH DINYALAKAN OLEH AS-SYAHID BAHARUDDIN AHMAD

UNGGUN BERSIH ITU TELAH DINYALAKAN OLEH AS-SYAHID BAHARUDDIN AHMAD