HOMESTEY DI KOTA KINABALU, TAIPING & BUKIT MERAH (SERENDAH RM99*) HUBUNGI: 013-4898247 (SAIFUDDIN)

HOMESTEY DI KOTA KINABALU, TAIPING & BUKIT MERAH (SERENDAH RM99*) HUBUNGI: 013-4898247 (SAIFUDDIN)


.

Friday, July 17, 2009

Uyghur: Muslim ditindas, apa tindakan kita?

Mungkin persoalan ini telah lama menjadi tanda tanya kepada kita. Malah jawapannya telah pun kita sedia maklum. Bagi saya, satu sahaja cara untuk mengembalikan maruah umat. Itulah 'Khilafah Islam'. Maka menjadi kewajipan kepada setiap muslim untuk berjuang untuk menegak kembali 'Khilafah Islam'. Malangnya, umat Islam malah yang telah menerima tarbiah islami pun kadangkala gagal untuk menyusun saff ke arah pembinaan tersebut. Mungkin bagi mereka, cukuplah setakat aku dah ada kerjaya, ada gaji, ada anak isteri, ada rumah, ada kereta dan lain-lain lagi. Buat apa susah-susah nak melibat kan diri dalam kerja-kerja pembinaan 'Khilafah Islam'.

Gambar ehsan 'Abunuha.wordperss.com

Petang tadi setelah selesai menunaikan solat Jumaat di Masjid SDA, Kota Kinabalu, Dewan Pemuda PAS bersama-sama umat Islam telah mengadakan demontrasi bantahan terhadap kebiadapan kerajaan China yang menindas kaum minoriti Islam dari etnik Uyghur. Sebelum dari itu, mimbar khutbah yang telah disampaikan oleh Ust. Anuar telah menyentuh kezaliman terhadap umat Islam diseluruh dunia. Apa yang berlaku ini adalah akibat dari kelekaan umat Islam dan penyakit 'wahham' yang melanda umat Islam masa kini.

Antara umat yang bersama-sama dalam batahan selepas solat jumaat tadi


Mungkin 'Khilafah Islam' tersebut tidak terbina di depan mata kita, tetapi cukuplah batu-batanya telah pun kita letak sebagai tanda jawapan kepada pertanyaan Allah nanti.. Allahuakbar!!

1 comment:


UNGGUN BERSIH ITU TELAH DINYALAKAN OLEH AS-SYAHID BAHARUDDIN AHMAD

UNGGUN BERSIH ITU TELAH DINYALAKAN OLEH AS-SYAHID BAHARUDDIN AHMAD