HOMESTEY DI KOTA KINABALU, TAIPING & BUKIT MERAH (SERENDAH RM99*) HUBUNGI: 013-4898247 (SAIFUDDIN)

HOMESTEY DI KOTA KINABALU, TAIPING & BUKIT MERAH (SERENDAH RM99*) HUBUNGI: 013-4898247 (SAIFUDDIN)

Monday, January 31, 2011

Tenang persis Batu Sapi

Salam perjuangan..

Berita kekalahan PAS di Tenang aku terima ketika di Ranau semasa sedang bersama-sama pemuda di dalam aktiviti Tamrin Qiadi. Semasa menerima berita tersebut, apa yang terbayang difikiran aku ialah Batu Sapi. Sebagaimana jentera PAS di Batu Sapi bergerak berhadapan dengan pengundi tegar BN (sama seperti Felda di Tenang) yang mana segala isu yang disampaikan langsung tidak memberi kesan kepada mereka. Tambahan lagi, UMNO/BN meneruskan kempen ugutan terhadap masyarakat membuatkan para pengundi berasa bimbang dan takut untuk memberikan undi mereka kepada PR. Inilah sahaja taktik yang mampu digunakan oleh UMNO selain daripada longgokan duit bagi membeli undi.

Namun di sebalik kekalahan PAS di Tenang, hati aku agak terhibur kerana sasaran UMNO untuk memperolehi 5000 undi majoriti tidak tercapai. Ini membuktikan bahawa pengaruh UMNO di sesuatu kawasan masih boleh dicabar pada masa-masa akan datang. InsyaAllah, dengan segala usaha yang dilipat kali gandakan, aku yakin bahawa para pengundi akan dapat menilai semula kehadiran PAS di kawasan mereka.

Kesempatan ini, aku ucapkan tahniah kepada seluruh jentera PAS dan DHPP serta rakan Pakatan dari PKR dan DAP kerana menunjukan semangat juang yang tidak pernah luntur. Juga kepada semua blogger Pakatan serta penyokong Pakatan di atas kesungguhan kalian menyampaikan maklumat kepada rakyat Malaysia. Juga tidak dilupakan kepada Cikgu Mala. Sesungguhnya Allah bersama-sama dengan orang-orang yang sabar.. Allahuakbar!!

p/s: PRU ke 13 menanti untuk mengajar UMNO/BN bahawa kuasa mereka dihujung usia..

Wednesday, January 26, 2011

AMARAN : Wabak demam dan batuk sedang melanda

Aku terima email pagi ini berkenaan deman yang melanda di Singapura, berikut ialah email yang dimaksudkan:

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

COUGHS, COLD, FEVER AT EPIDEMIC LEVEL

UNUSUALLY large numbers of people are falling ill with sore throats, the common cold, fever and diarrhoea - numbers large enough to classify the infections as an epidemic.

Last week, polyclinics saw more than 20,000 patients with such problems - an indication that the infections have passed the epidemic threshold and are now spreading rapidly in the community.

Polyclinics see roughly 20 per cent of primary care patients, so the Ministry of Health (MOH) uses its patient numbers to gauge the level of infectious illnesses in the country.

When the numbers at polyclinics top 17,032 cases a week in the case of acute respiratory infections (ARI), it is severe enough to be classified as an epidemic.

Last week, 18,377 patients turned up at polyclinics with ARI, a term used to cover a range of infections such as the common cold, influenza, bronchitis and pneumonia. This is almost 1,000 cases more a day than the norm.

In fact, the number of such patients at polyclinics jumped from 2,842 a day the previous week to 3,341 last week.

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

SINGAPURA ISTYIHAR BATUK, SAKIT TEKAK DAN DEMAM SEBAGAI EPIDEMIK: 20,000 PENDUDUK DAPATKAN RAWATAN SETAKAT INI

KENAIKAN mendadak pesakit mengalami batuk, sakit tekak dan demam di Singapura, telah memasuki tahap epidemik atau wabak.

Ini berikutan hampir 20,000 pesakit mendapatkan rawatan di Poliklinik negara itu sehingga kini dan kenaikan mendadak pesakit dikesan apabila angkanya mencecah 3,341 orang sepanjang minggu lalu.

Jumlah itu meningkat berbanding 2,842 orang pada minggu sebelumnya. Di negara itu, jumlah pesakit yang didafttarkan melebihi 17,032 orang bagi satu-satu jenis penyakit akan dikatogerikan sebagai wabak.

Kini angka itu dijangka akan terus meningkat dan Kementerian Kesihatan telah mengambil langkah perlu menangani wabak Acute Respiratory Infection (ACI) itu yang dikatakan datang menyerang rakyatnya secara tiba-tiba.-ST

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Dua minggu lepas saya demam dan batuk. Minggu lepas anak perempuan saya pula yang kena. Minggu ni anak lelaki saya. Tempat kerja saya pun sama, seorang demi seorang MC, ada yang masuk wad. Rupa-rupanya di Singapura dah isytihar wabak batuk, selsema dan demam sedang melanda, tapi kenapa tak kecoh di Malaysia? Mungkin semua pihak dan media sedang sibuk di DUN Tenang agaknya.

Kawan saya yang masuk hospital kata, doktor menasihatkan para pesakit jangan sekali-kali makan buah …… yang banyak terdapat sekarang kerana ianya banyak mengandungi bahan kimia dan memburukkan lagi kesihatan kita semua.

Alhamdulillah, anak-anak saya sudah mula pulih. Banyakkan beri minum air kosong yang masak. Air kelapa amat baik untuk demam terbukti sejak dahulu dan secara saintifik, insyaAllah. Ada tanda demam, jumpa doktor terlebih dahulu untuk dapatkan diagnos dan rawatan.

Singapore
Jan 21, 2011


p/s: Rasanya demam dan batuk dah merebak, ahad lalu aku dikejutkan jam 3 pagi apabila ulfah tiba-tiba menagis dan mengadu sakit di telinga. Badan panas tiba-tiba, terus sahaja aku dan isteri ke Hospital Likas untuk mendapatkan rawatan. Rupa-rupanya jangkitan batuk telah merebak ke telinga, itu yang menyebabkan telinganya sakit. Alhamdulillah, hari nie ulfah dah baik, dan mula ke PASTI. Apabila aku bertanya teman-teman sekerja, rupa-rupanya ramai yang tidak menghantar anak mereka ke sekolah/tadika, juga disebabkan demam dan batuk. Semoga Allah melindungi kita dari sebarang penyakit yang merebak.. amin..

Monday, January 24, 2011

Tahniah Dewan Himpunan Penyokong PAS Pusat kerana anda lebih mulia daripada ULAMA UMNO

Salam perjuangan..

Sebenarnya aku dah maleh nak sebut lagi bab ini, pandai-pandai lah nak faham..


sumber1: http://paspb2.blogspot.com/

Labis, 24 Jan- Hu Pang Chaw, Ketua Dewan Himpunan Penyokong PAS Pusat (DHPP) meminta parti komponen Barisan Nasional (BN), MCA dan Gerakan jangan memutarbelitkan isu Islam demi kepentingan politik.

Menurut beliau, sekiranya MCA dan Gerakan faham berkenaan Islam, sudah pasti mereka tidak akan menakutkan pengundi-pengundi Cina di Dun Tenang dengan kenyataan yang negatif terhadap Islam.

"Jangan tunjuk kepandaian dengan agak mereka itu seperti seorang imam," ujarnya mengulas isu calon PAS Normala Sudirman yang enggan bersalam dengan lelaki dalam kempen pilihan DUN Tenang yang dibangkitkan oleh Presiden MCA Datuk Seri Dr Chua Soi Lek.

Bukan Presiden MCA itu sahaja, malah Ketua Wanita Gerakan, Datuk Tan Lian Hoe yang turut memainkan isu ini lambang orang agama dalam Umno gagal menerapkan Islam dalam BN.

Jelas Hu, ada tradisi negara luar yang tidak bejabat tangan seperti wanita di Thailand. Mereka tidak berjabat tangan dengan lelaki.

"DHPP menyokong perjuangan PAS, mencabar MCA untuk berdebat secara terbuka jika isu ini jika mereka masih tidak faham," tambahnya ketika menjawab temubual wartawan Sinar.

Dalam perkembangan sama, Ketua Penerangan PAS Pusat, Ustaz Idris Ahmad berkata PAS bangga DAP, PKR jawab isu bersalam.

"PAS merasa bangga isu bersalam itu dijawab oleh rakan-rakan DAP dan PKR yang bukan Islam," jelasnya.

........................................................................

sumber 2: http://g-82.blogspot.com/


Semenjak PAS bersama dengan DAP dalam Pakatan Rakyat, kita dalam lihat bagaimana penerimaan mereka terhadap Islam semakin hari semakin teserlah. Mereka mula membaca Al-Quran, mula masuk masjid dan surau untuk mendengar kuliah agama, mula bersedia berbuka puasa dengan orang islam dan banyak lagi.

Kagumnya, apabila karpal Sikh yang dulu mengatakan langkah mayatnya jika mahu laksanakan negara islam, tetapi mula toleransi dan bersedia berbincang tentang cita-cita PAS itu.

keadaan ini berbeda dengan UMNO, yang sejak dahulu, kini dan selama-lamanya berusaha mencandukan agama Islam demi mendapat sokongan orang islam, dan menajiskan agama untuk mendapat undi dari non Muslim.

mereka tidak puas-puas untuk menajiskan agama demi kepentingan parti mereka, hatta terpaksa menjadikan islam sebagai bahan propaganda. Ia tidak lain, tindakan memberi gambaran buruk terhadap Islam, seterusnya menjauhkan lagi non Muslim yang semakin mahu mengenali Islam.

kemana ulama-ulama UMNO? tindakan pimpinan UMNO ini adalah zalim, maka wajib ditegur terhadap tindakan mereka. Kalau Ulama Muda UMNO boleh menulis artikle mengutuk tindakan PAS, mana artikle ulama Muda UMNO yang mengkritik tindakan pimpinan UMNO ini?

Mungkin Ulama Muda UMNO akan menjawab, bahawa mereka menegur dengan adab. Mereka menegur menggunakan saluran parti, iaitu berbisik-bisik. Walau pemimpin mereka kekal dengan kezaliman itu, mereka tetap menjaga adab menegur. Kekal menggunakan saluran parti. Jika inilah keadaan UMNO, tidak hairan parti itu semakin lama semakin hancur sehingga kejahatan mereka diumpamakan oleh bekas perdana menteri sebagai busuk sampai ke ususnya.

sekian

Wallahu 'Alam


Tuesday, January 18, 2011

United Munafiqun National Organisation (UMNO)- 2 (update)

Seperti yang dijanjikan pada tulisan yang lalu (disini). Mari kita saksikan "Apabila golongan munafiq bergabung di dalam satu pertubuhan yang bernama UMNO". Inilah hasilnya..!


Mereka berdoa dan bersolat seperti kita..






Tapi inilah hakikatnya..!


Anak Mahathir Mohamad

Anak Mahyudin Yassin

Anak Najib Razak


Mereka Berpakaian seperti kita..




Tapi inilah hakikatnya..!

Anak Ismail Sabri Yaakob

Anak Nazri Aziz


Mereka memang seperti kita..






Tapi inilah hakikatnya..!






"Sekiranya ada seorang munafik yang bernama Abdullah b.Ubai yang mengaku sahabat Rasulullah mampu mengucar-ngacirkan kekuatan Islam ketika itu, persoalannya bagaimana pula akan terjadi sekiranya golongan munafik ini bergabung didalam satu organisasi besar seperti UMNO?"


Monday, January 17, 2011

Produk Gula-Gula: Clorets

Alhamdulillah, aku dan sahabat2 telah selamat kembali dari keningau hari ahad yang lalu. Memang banyak berita dan isu terkini tentang kezaliman BN akan didedah kan pada masa terdekat. InsyaAllah aku cuba untuk memuatkan berita berserta gambar sekali.

Pagi ini selepas buka email, aku terbaca satu penemuan tentang makanan (gula-gula) yang di sertakan dengan agenda pihak-pihak tertentu. Seterusnya boleh baca dibawah:

Pada 22.12.2010 yang lalu saya telah menerima email dari seorang sahabat baik. Pada awalnya saya kurang yakin dengan email berantai yang sering kita terima dan kita tidak pasti kebenarannya. Jika kita menghantar (forward) email yang tidak sahih akan timbul satu fitnah yang berpanjangan. Kekadang email yang kita terima sudah diubahsuai (edit) oleh pihak tidak bertanggung jawab.

Sebelum saya forward email dibawah saya cuba mencari bukti kebenarannya. Pada 26.12.2010 saya telah membeli gula-gula “Clorets Infinity” seperti yang diberitahu di kedai serbanika yang dimaksudkan. Bila dibuka penutup, saya terus beristiffar, ternyata dan apa yang saya dapati email dibawah ini adalah benar. Begitulah caranya orang kafir latnattulah menyebarkan ajaran sesat untuk menyembah syaitan secara senyap/halus.

Jika tidak diambil peduli ini bermakna, jika kita orang islam membeli produk Clorets, sudah pastilah sedikit sebanyak kita menyumbang dana ke agama sesat tersebut. Dan, secara tidak langsung atau tidak sengaja di dalam poket manusia terutamanya orang-orang islam akan terdapat salib di dalam poketnya walaupun dia sedang solat jika ianya tidak mengetahui. Ini salah satu sebab kenapa kita tidak khusyuk bila mengerjakan solat atau ibadah lain kerana kita sering menggunakan produk yang tidak tentu asal usulnya, tidak halal yang kita gunakan atau makan.

Pandainya tindakan orang-orang kristian menyebarkan agamanya kepada manusia dan kita orang islam semua tahu, mereka semua adalah golongan orang-orang yang sesat di sisi ALLAH SWT.

Mulai hari, sama ada di dalam poket, kereta atau di rumah kita yang mempunyai produk gula-gula Clorets buangkan kedalam tong sampah. Kita orang-orang islam berjanji untuk BOIKOT (tidak membeli/mengguna) produk clorets atau sekutunya.

Ini adalah bukti yang benar:





Berhati-hati apabila membeli produk yang mempunyai agenda tertentu terhadap umat Islam..

Saturday, January 15, 2011

Misi Ke Keningau: Membongkar Penyelewengan UMNO/BN

Salam perjuangan..

InsyaAllah, malam ini aku dan beberapa orang sahabat termasuk Ketua Pemuda PAS Sabah (sdr Lahirul) dan juga teman yang datang dari Perak akan bergerak ke Keningau. Misi kali ini ialah bagi membongkar kezaliman kerajaan UMNO/BN terhadap rakyat Sabah di pendalaman.

Petang tadi, YDP Keningau (A.Hisamuddin) menelefon aku agar turut serta dalam rombongan kali ini. Walaupun sebenarnya rancangan asal aku hendak ke sana, tetapi oleh kerana bertembung dengan mesyuarat IT negeri, maka aku terpaksa membantalkan hasrat ke sana. Namun, panggilan dari abg Hisamuddin yang meminta agar aku turun juga menyertai misi tersebut membuatkan aku bulat tekat untuk bersama rombongan tersebut.

Pun begitu, semua idea dan pandangan terhadap gerak kerja IT Sabah akan aku emailkan malam ini juga pada pengerusi mesyuarat esok. Masa dan ketika ini, aku tengah berfikir nak pinjam DSLR dari siapa (tak kan nak guna camera hp aku nie kot..), kerana rombongan bersejarah esok merupakan catatan penting kepada penyelewengan UMNO/BN Sabah untuk di paparkan kepada rakyat .

InsyaAllah, blog islamreturn akan memaparkan isu ini setelah sekembali dari Keningau nanti. Doakan perjalanan kami..

Thursday, January 13, 2011

DAP atau MCA anti-ISLAM..?



atau UMNO-APCO YANG ANTI-ISLAM..?

Wednesday, January 12, 2011

MEMALUKAN: Kes pembuangan bayi menghiasi tirai 'Tahun Baru 2011'

Sumber: http://passepanggar.blogspot.com/

Dewan Pemuda PAS Sepangar ingin melahirkan rasa kebimbangan terhadap suasana semasa yang memperlihat kes-kes pembuangan bayi semakin menjadi-jadi. Menurut laporan dalam tempoh seminggu pertama Januari 2011 terdapat 7 kes pembuangan bayi di seluruh Malaysia. Ini menunjukan bahawa kerosakan masyarakat terutamanya generasi muda semakin parah.


Kes terbaru yang menggemparkan kawasan Sepangar ialah kes pembuangan dua orang bayi di deretan gerai KKIP, Sepangar Kota Kinabalu. Bayi pertama ditemui di dalam semak sebelah tempat pembuangan sampah, manakala bayi kedua ditemui 200 meter dari tempat bayi pertama ditemui dengan keadaan bayi tersebut ditanam. Kedua-dua bayi tersebut ditemui dalam dalam keadaan yang sangat menyayat hati, kerana telah meninggal dunia.

Kawasan semak bersebelahan rumah sampah inilah bayi pertama ditemui

Lubang (tanda kayu) tempat bayi kedua ditanam dua hari kemudian. (kelihatan juga botol arak berselerakan)

Tragedi ini membuktikan bahawa kegagalan kerajaan Barisan Nasional dalam mendidik para remaja/belia untuk menjadi insan yang bertakwa dan berakhlak mulia. DPP Sepangar dengan ini ingin mengingatkan kerajaan UMNO/BN, bahawa inilah hasil daripada pergaulan bebas serta kewujudan banyak pusat-pusat hiburan. Kegagalan melahirkan generasi yang bertakwa ini akan mengakibatkan kerosakan pada sistem kekeluargaan dan masyarakat dan seterusnya mengundang kemurkaan Allah s.w.t.

Sambutan malam tahun baru 2011 baru-baru ini membuktikan bahawa golongan remaja dan belia telah di hidangkan dengan hiburan-hiburan yang melampau serta pergaulan bebas tanpa kawalan. Pada malam sambutan tersebut pelbagai acara hiburan disediakan sehingga lewat 2 pagi. Anggota DPP seramai lebih 50 orang telah hadir ditengah-tengah masyarakat bagi mengedar risalah peringatan kepada masyarakat pada malam tersebut. Namun adalah sesuatu yang sangat malang apabila suasana malam tersebut telah dicemari dengan aganda kemungkaran dan kemaksiatan di luar batas.

Hiburan melampau di sambutan tahun baru 2011 mengundang pergaluan bebas

DPP Sepangar tidak akan jemu untuk bertemu remaja dan belia bagi mengingatkan mereka

Maka DPP Sepangar dengan ini menuntut agar suatu perubahan secara holistik perlu dilaksanakan termasuk menukar kerajaan yang ada sekarang bagi menyelamatkan remaja dan belia yang kini semakin rosak. DPP Sepangar bersedia untuk menerima sesiapa sahaja belia atau remaja yang ada keinsafan untuk bersama-sama DPP Sepangar bagi membimbing mereka yang telah tersalah memilih jalan kehidupan.

Masanya telah tiba untuk menjadikan Tahun 2011 sebagai 'MASA UNTUK BERUBAH'.

Monday, January 10, 2011

BERITA BAIK KEPADA SEMUA PENGGUNA TELEFON SELULAR: GANJARAN & HADIAH


Bukti kerajaan yang mendahului rakyat dalam semua perkara. Demi untuk memenuh semula kantung negara yang telah kering akibat pembaziran dan penyelewengan kerajaan UMNO/BN, mereka akan menghisap darah dan keringat rakyat atas nama cukai perkhidmatan.

Gambar diatas aku ambil dari hp seorang kawan yang menggunakan perkhidmatan DiGi, dan aku yakin semua pengguna telefon akan terlibat daripada kenaikan tersebut. Mungkin juga inilah hasil dari perjanjian dengan APCO.

Rakyat di gula-gulakan dengan menurunkan cukai 'handphone' tapi menaikan cukai perkhidmatan (bil telefon). "Sekali lagi rakyat ditipu"

Rakyat didahulukan
Pemimpin UMNO/BN diutamakan

Sunday, January 9, 2011

United Munafiqun National Organisation (UMNO)

Salam perjuangan..

Sejarah telah mengajar kita bagaimana golongan munafik merobohkan sesebuah tamadun manusia. Kita melihat bagaimana runtuhnya Kesultanan Melaka adalah akibat golongan munafik yang mendedahkan peta Melaka kepada Portugis. Malah kejatuhan kerajaan-kerajaan Melayu di Tanah Melayu suatu ketika dahulu adalah kerja-kerja para munafik yang berhubung rapat dengan sultan-sultan Melayu yang akhirnya mengkianati pejuang-pejuang kemardekaan menentang penjajah (British) seperti Dato Bahaman, Dato Maharaja Lela, Mat Salleh dan yang lain-lain lagi. Kehadiran para gerombolan munafik ini akan ada pada setiap masa dan ketika samaada secara individu atau berorganisasi, sama ada secara terang atau bersembunyi.

Istilah munafik sebenarnya telah kita faham sejak dari sekolah rendah lagi apabila kita diajar oleh ustaz atau ustazah berkenaan orang-orang munafik. Rasa tidaklah perlu lagi aku berbicara tentang istilah, ciri-ciri dan kelakuan golongan ini. Kalau para pembaca rajin, taip sahaja perkataan munafik kat google, beribu artikel tentang munafik akan dapat dibaca dan difahami.

Apa yang ingin aku paparkan disini ialah golongan munafik yang bergerak secara terang dan berorganisasi. Mereka ini kelihatanya seperti orang yang biasa, namun adakalanya mereka ini akan menonjolkan sifat dan sikap sebenar mereka apabila terdesak atau ketika mereka bersama-sama dengan sesama mereka.

UMNO sebagaimana kita tahu merupakan sebuah gerakan kebangsaan yang telah diberi peluang oleh rakyat selama lebih 50 tahun memerintah Malaysia. Sebuah gerakan terbesar di Malaysia yang menghimpunkan orang-orang Melayu-Islam (termasuk juga india-muslim) di dalamnya. Namun apa yang malang pada organisasi ini ialah, di dalamnya terhimpun golongan munafik yang teramat banyak, malah golongan ini hampir menguasai kepimpinan tertinggi UMNO. Mungkin ada yang tidak bersetuju apabila aku (atau ramai lagi diluar sana) berpandangan bahawa UMNO terdiri dari golongan munafik, namun fakta telah membuktikannya dan ianya dapat dilihat jelas dengan mata kepala sendiri. (para pembaca akan menyaksikan pendedahan yang akan dibuat)

Sebelum aku memaparkan pendedahan ini, ingin sekali aku bertanya soalan ini kepada sekelian pembaca yang sudi untuk meluangkan masa menjengok blog islamretun. "Sekiranya ada seorang munafik yang bernama (Abdullah b.Ubai) yang mengaku sahabat Rasulullah mampu mengucar-ngacirkan kekuatan Islam ketika itu, persoalannya bagaimana pula akan terjadi sekiranya golongan munafik ini bergabung didalam satu organisasi besar seperti UMNO?"

Pendedahan yang telah TERDEDAH!

-nantikan-

Tuesday, January 4, 2011

Lagi Pembalakan Haram di Sabah- Harta Rakyat Sabah di Rompak

Pembalakan haram pada kali ini telah didedahkan oleh PAS kawasan Keningau. Ini adalah hasil daripada permintaan orang kampung yang ingin mendedahkan projek rompakan harta rakyat Sabah. Maklumat yang saya terima dari saudara Salman (ketua penerangan pemuda) mengatakan bahawa masyarakat setempat terpaksa berhadapan dengan sumber air tercemar akibat dari kerja-kerja pembalakan haram yang telah menjejaskan kawasan tadahan air mereka. Ini mengakibatkan air untuk diminum menjadi merah dan pakaian turut berwarna merah.

Lagi gambar aktiviti pembalakan:

Laluan keluar masuk membawa balak yang dirompak

Antara balak-balak curi yang dikumpul

BUKTI: Hutan simpan menjadi mangsa orang-orang tertentu merompak harta rakyat Sabah

PAS kawasan Keningau mendepani menuntut hak pribumi Sabah yang dirampas

Aduan pembalakan haram tidak diendah menteri

Sumber: http://www.harakahdaily.net/v2/

KENINGAU, 5 Jan: Aktiviti pembalakan haram mengakibatkan penduduk kampung Batu Luriyan Sook berdepan pencemaran sumber air apabila sungai utama di kampung itu kini mengalirkan air lumpur.

Dalam aduan kepada Harakahdaily mereka mendakwa, aktiviti itu sudah berlarutan sejak hampir setahun lalu dan kini menyukarkan penduduk di kampung itu.

Lebih mengecewakan ujar mereka, kawasan Batu Luriyan tersebut adalah di dalam Parlimen Persiangan iaitu di bawah Tan Sri Joseph Kurup yang juga Timbalan Menteri Sumber Asli dan Alam Sekitar.

Mereka mendakwa aktiviti pembalakan haram itu tidak menghiraukan peraturan dan undang-undang sedia ada dengan melakukan aktiviti pembalakan di tanah hutan simpan kerajaan.

Masalah mereka turut mendapat perhatian PAS kawasan Keningau yang turun membuat tinjauan bersama penduduk pada 2 Januari lalu..

Mereka diketuai Yang Dipertua PAS Kawasan, Hisammuddin Sulaiman yang turun padang bersama Ketua Pemuda PAS Sabah, Lahirul latigu beserta beberapa Ahli Jawatankuasa yang lain.

Hishammudin dalam responnya ketika lawatan itu berkata, beberapa aduan telah dibuat kepada pihak kementerian yang juga ahli parlimen kawasan tersebut, namun tidak diendahkan.

"Kegiatan pembalakan haram tersebut jelas menceroboh tanah hutan simpan yang telah digazetkan kerajaan, apatah lagi tindakan haram tersebut mengakibatkan pencemaran bekalan air penduduk.

"Yang menghairankan Tan Sri Joseph Kurup tidak lansung mengendahkan aduan walaupun beliau Timbalan Menteri yang jaga alam sekitar,” katanya.

Sunday, January 2, 2011

2011: MASA UNTUK BERUBAH

Salam perjuangan..

Tahun 2010 telah melabuhkan tirainya, mahu atau tidak kehadiran 2011 kini telah kita bersama sedang mengharunginya. Pelbagai isu dan sentuhan telah di paparkan di blog islamreturn sepanjang 2010, walaupun ianya tidak lah se GAH blog-blog lain, namun diharapkan islamreturn tetap mumpunyai sentuhan tersendiri di dalam memaparkan isu-isu semasa.

Penubuhan Sekolah Rendah Islam Al-Hafidz pertama di Sabah

Bersyukur kehadarat Allah s.w.t, kerana dengan pertolonganNya melalui tangan-tangan hambaNya, maka sekolah rendah Islam pertama yang menggabungkan 3 aliran (agama, akademik dan tahfiz) telah berjaya dibuka untuk sesi pengajian 2011. Seramai lebih 78 orang pelajar dari tahun 1 dan 2 telah mendaftarkan diri.



Kerja-kerja mengecat dilakukan secara gotong-royong

Seminggu sebelum sekolah ini dibuka adalah waktu-waktu kritikal yang dipikul oleh seluruh jawatankuasa sekolah. Mudah-mudahan penat lelah dalam menyiapkan kemudahan banggunan ini diberi ganjaran pahala oleh Allah s.w.t untuk dikutip dipadang Mahsyar nanti. Manakala kemanisannya akan dapat dirasa mungkin 20 tahun lagi, InsyaAllah.

Maklumat lanjut tentang sekolah boleh rujuk (disini) -Sumbangan amat dialu-alukan.

Jahiliah Moden mewarnai sambutan malam tahun di Kota Kinabalu

Bertempat di dataran anjung senja kota kinabalu, seharusnya dipenuhi dengan melahirkan tanda syukur di atas nikmat yang telah diberikan oleh Allah, tetapi telah di musnahkan oleh sifat-sifat jahiliah manusia. Keadaan di tengah-tengah bandar seolah-oleh pesta maksiat yang mengundang kemurkaan dari Allah.



Inilah hadiah Musa Aman kepada rakyat Sabah sempena menyambut tahun baru 2011

Semasa pulang dari mengedarkan risalah, sempat aku berbicara dengan teman yang bersama-sama mengedarkan risalah. Aku bertanyakan kepada beliau, bagaimanakah kita (PAS) akan merubah semua ini? Soalan itu tersimpan di dalam fikiran masing-masing. Namun, aku tetap yakin dengan janji Allah, bahawa manusia akan berbondong-bondong masuk agama Allah.. cuma waktu dan masanya hanya Allah sahaja yang Maha Mengetahui.


Pejabat PAS Putatan kini dibuka

Kini PAS kawasan Putatan telah berjaya memiliki sebuah banggunan sendiri sebagai pusat operasi seterusnya menjadi 'one stop centre' kepada masyarakat untuk menyalurkan permasalahan. Ianya juga akan dijadikan pusat khidmat masyarakat bagi DUN Tanjung Aru.


Pejabat baru PAS kawasan Putatan menjadi mercu tanda PAS di Bandar Kota Kinabalu

Sehubungan dengan itu, PAS kawasan memohon sumbangan derma serta wakaf bagi menyelesaikan pinjaman bank serta melengkapkan kemudahan infrasturktur asas pejabat. Sumbangan boleh disampaikan dengan menghubungi nombor berikut:

013-4086142 (bendahari)
019-7134100 (aidy)

Saturday, January 1, 2011

SELAMAT TAHUN BARU 2011

Blog Islamreturn mengucapkan

SELAMAT MENYAMBUT TAHUN BARU 2011
SEMOGA TAHUN INI MENJADI TEKAD

MASA UNTUK BERUBAH

UNGGUN BERSIH ITU TELAH DINYALAKAN OLEH AS-SYAHID BAHARUDDIN AHMAD

UNGGUN BERSIH ITU TELAH DINYALAKAN OLEH AS-SYAHID BAHARUDDIN AHMAD